Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Microsoft: Чатботовете с изкуствен интелект трябва да се научат да търсят помощ от човека

Технологии

Microsoft: Чатботовете с изкуствен интелект трябва да се научат да търсят помощ от човека

Microsoft: Чатботовете с изкуствен интелект трябва да се научат да търсят помощ от човека - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Инструментите с генеративен изкуствен интелект ще спестят на компаниите много време и пари, ако моделите се научат да си признават, когато просто не знаят какво да правят.

Това обясни Вик Сингх, вицепрезидент на Microsoft, пред АФП.

„За да бъда наистина откровен, нещото, което наистина липсва днес, е моделът да вдигне ръце и да каже: „Хей, не съм сигурен, имам нужда от помощ“, каза Сингх.

От миналата година насам Microsoft, Google и техните конкуренти бързо разгръщат генеративни приложения с изкуствен интелект като ChatGPT, които създават всякакви видове съдържание по заявка и дават на потребителите илюзията за всезнание.

Но въпреки напредъка, те все още „халюцинират“ или измислят отговори.

Това е важен проблем, който изпълнителният директор на Copilot трябва да реши: Корпоративните клиенти на Сингх не могат да си позволят техните системи за изкуствен интелект да излизат от релси, дори от време на време.

Марк Бениоф, главен изпълнителен директор на Salesforce, заяви тази седмица, че много от клиентите са все по-разочаровани от лутанията на Copilot на Microsoft.

Сингх настоя, че „наистина умни хора“ се опитват да намерят начини чатботът да признае, „когато не знае правилния отговор, и да поиска помощ“.

„Реални икономии“

Според Сингх един по-скромен модел би бил не по-малко полезен. Дори ако моделът трябва да се обърне са помощ към човек в 50% от случаите, това пак спестява „тонове пари“.

При един от клиентите на Microsoft „всеки път, когато постъпва нова заявка, те харчат по 8 долара, за да им отговори представител на отдела за обслужване на клиенти, така че има реални икономии, а и това е по-добро преживяване за клиента, защото получава по-бърз отговор“.

Сингх пристигна в Microsoft през януари и това лято пое ръководството на екипите, разработващи „Copilot“ - асистентът на Microsoft, който е специализиран в продажбите, счетоводството и онлайн услугите.

Тези приложения имат критичната задача да носят приходи и да оправдават огромните инвестиции в генеративен ИИ.

В разгара на манията по ИИ стартиращите компании, които развиват технологията, обещаваха толкова усъвършенствани системи, че те ще „издигнат човечеството“, по думите на Сам Алтман, ръководител на OpenAI, която се финансира основно от Microsoft. Но засега новата технология се използва главно за повишаване на производителността и на печалбите.

Copilot може да прави проучвания за търговците, като освобождава време за обаждане на клиентите. Lumen, телекомуникационна компания, спестява около 50 млн. долара годишно по този начин.

Екипите на Сингх работят по интегрирането на Copilot директно в софтуера на технологичния гигант и превръщането му в по-автономен.

„Да кажем, че съм търговски представител и имам обаждане от клиент“, казва изпълнителният директор. Две седмици по-късно моделът може „да подтикне представителя да отиде да проследи или по-добре, просто да отиде и автоматично да изпрати имейл от името на представителя, защото е бил одобрен да го направи“.

С други думи, преди да намери решение на проблема с глобалното затопляне, от ИИ се очаква да избави човечеството от скучните, повтарящи се задължения.

„Ние сме в първата фаза“, каза още Сингх. „Много от тези неща се основават на производителността, но очевидно имат огромни ползи.“

Дали всички тези увеличения на производителността ще се превърнат в загуба на работни места?

Ръководители на големи фирми, като К. Критивасан, шеф на индийския ИТ гигант TCS, заявиха, че генеративният ИИ ще унищожи всички кол центрове.

Но Сингх, подобно на много ръководители от Силициевата долина, разчита, че технологията ще направи хората по-креативни и дори ще създаде нови работни места.

Той посочи опита си в Yahoo през 2008 г., когато дузина редактори са избирали статиите за началната страница.

„Излязохме с идеята да използваме изкуствен интелект за оптимизиране на този процес и някои хора попитаха: „О, Боже, какво ще стане със служителите?“, обясни Сингх.

Автоматизираната система обаче дала възможност за по-бързо подновяване на съдържанието, като по този начин се увеличил броят на кликванията върху връзките, но и необходимостта от нови статии.

„В крайна сметка трябваше да наемем още редактори“, обобщи Сингх.

Анкети