Технологии
Nokia сменя логото си, има и нова бизнес стратегия
Nokia разкри промените, които марката ще направи за първи път от близо 60 години. Компанията ще наблегне на постигането на голям растеж. Производителят на телекомуникационно оборудване сменя и логото си.
Новото лого се състои от пет различни форми, образуващи думата NOKIA. Емблематичният син цвят на старото лого вече е премахнат.
„Имаше асоциация със смартфоните, а днес ние сме компания за бизнес технологии“, каза главният изпълнителен директор Пека Лундмарк в интервю за Ройтерс.
Той говори преди бизнеса за актуализацията на компанията в навечерието на годишния Световен мобилен конгрес (MWC), който се открива днес в испанския град Барселона и ще продължи до 2 март.
След като пое висшия пост в затруднената финландска компания през 2020 г., Лундмарк изложи стратегия с три етапа: нулиране, ускоряване и мащабиране. Тъй като етапът на нулиране вече е завършен, Лундмарк посочи, че започва вторият етап.
Въпреки че Nokia все още има за цел да развие бизнеса си с доставчици на услуги, където продава оборудване на телекомуникационни компании, основният ѝ фокус сега е да продава оборудване на други бизнеси.
„Имахме много добър ръст от 21% миналата година в предприятията. В момента това представлява 8% от нашите продажби, (или) приблизително 2 милиарда евро (2,11 милиарда долара), каза Лундмарк и посочва, че целта е процентът на продажбите да се превърне в двуцифрено число.
Големи технологични фирми си партнират в производители на телекомуникационно оборудване. Nokia продава частни за изграждането на 5G мрежи и съоръжения за автоматизация, най-вече в производствения сектор.
„Сигналът е много ясен. Искаме да сме само в бизнеси, където можем да видим глобално лидерство“, каза Лундмарк.
Преминаването на Nokia към фабрична автоматизация и центрове за данни също ще ги накара да се сблъскат с големи технологични компании като Microsoft (MSFT.O) и Amazon (AMZN.O).
Пазарът на продажба на телекомуникационно оборудване е подложен на натиск, тъй като макросредата намалява търсенето от пазари като Северна Америка, което е заменено от растеж в Индия, което принуждава конкурента на Nokia - Ericsson да освободи 8500 служители.
„Индия е нашият най-бързо развиващ се пазар, който има по-ниски маржове – това е структурна промяна“, каза Лундмарк, добавяйки, че Nokia очаква Северна Америка да бъде по-силна през втората половина на годината.