Технологии
От петък Google с нови правила, съгласно регулациите на ЕС
Компанията Google обеща да бъде по-прозрачна по отношение на модерирането на съдържанието в своите услуги, включително вездесъщата си търсачка, докато технологичните компании бързат да изпълнят по-строгите правила на Европейския съюз, които влизат в сила тази седмица, предаде АФП.
Обширните правила ще се прилагат от петък за Google, както и за 18 други големи платформи и уебсайтове за социални медии, включително притежаваните от Meta Instagram, Twitter (преименуван на X) и TikTok, като ще принудят компаниите да контролират по-добре съдържанието или ще бъдат изправени пред риска от глоби в размер на милиарди евро.
Сред изброените продукти на Google са YouTube, Google Maps, Play, Search и Shopping.
Широкообхватният Закон за цифровите услуги (DSA) означава, че ЕС ще може да се запознае отблизо с 19-те платформи - обозначени като "много големи", защото имат поне 45 милиона активни потребители месечно - и с начина, по който работят техните алгоритми.
DSA означава по-строго регулиране на целевата реклама и принуждава фирмите да прилагат по-добър механизъм за маркиране и премахване на незаконно съдържание.
Последните стъпки на Google включват разширяване на "Центъра за прозрачност на рекламите", където потребителите ще намерят повече информация за таргетирането на рекламите в Европейския съюз, и предоставяне на изследователите на по-голям достъп до данни, за да разберат как продуктите на Google работят на практика.
Мерките бяха обявени в публикация в блога от Лори Ричардсън, вицепрезидент на Google по въпросите на доверието и безопасността, и Дженифър Фланъри О'Конър, вицепрезидент на YouTube по въпросите на управлението на продуктите.
Те също така заявиха, че Google ще публикува доклади за прозрачност с допълнителна информация за това как се е процедирало с модерирането на съдържанието за повече от услугите си, включително Maps, Play, Search и Shopping.
DSA задължава най-големите играчи в интернет да оценяват рисковете, свързани с използването на техните услуги, и да предприемат подходящи действия за намаляване на тези рискове.
През последните седмици най-големите технологични компании, включително TikTok, обявиха стъпките, които са предприели, за да се съобразят с DSA, като обещаха да предоставят на потребителите по-голям контрол върху техните канали в популярни сайтове за социални медии като Instagram и Facebook.