Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Първият електрически круизен кораб тръгва през 2030 г.

Технологии

Първият електрически круизен кораб тръгва през 2030 г.

Първият електрически круизен кораб тръгва през 2030 г. - Tribune.bg
Снимка:
© Hurtigruten

Компанията за приключенски круизи Hurtigruten Norway разкри планове за електрически круизен кораб с нулеви емисии с прибиращи се платна, покрити със слънчеви панели, който трябва да отплава за първи път през 2030 г., пише CNN, предава bTV.

В момента компанията разполага с флотилия от осем кораба, всеки с капацитет от 500 пътници, които пътуват по норвежкото крайбрежие от Осло до Арктическия кръг. Макар и сравнително малка фирма, главният изпълнителен директор Хеда Фелин се надява, че тази иновация „може да вдъхнови цялата морска индустрия“.

Проектът, наречен „Sea Zero“, първоначално беше обявен през март 2022 г. и оттогава Hurtigruten Norway, заедно с 12 морски партньори и базирания в Норвегия изследователски институт SINTEF, проучва технологични решения, които биха могли да помогнат за постигане на морско пътуване без емисии .

Полученият дизайн ще работи предимно с 60 мегаватови батерии, които могат да се зареждат в пристанището с чиста енергия, тъй като възобновяемите източници представляват 98% от електроенергийната система на Норвегия. Гери Ларсон-Феде, старши вицепрезидент на морските операции за Hurtigruten Норвегия, който излезе с идеята за кораб с нулеви емисии, изчислява, че батериите ще имат обхват от 300 до 350 морски мили, което означава, че по време на 11-дневно двупосочно пътуване, един лайнер ще трябва да се зареди около седем или осем пъти.

За да се намали зависимостта от батерията, когато е ветровито, три прибиращи се платна или крила ще се издигнат от палубата, достигайки максимална височина от 50 метра. Те могат да се регулират, като се свиват, за да преминат под мостове или променят ъгъла си, за да уловят най-много вятър, обяснява Ларсон-Феде. Той добавя, че платната ще бъдат покрити с общо 1500 квадратни метра слънчеви панели, които ще генерират енергия за зареждане на батериите по време на плаване.

„В Норвегия, въпреки че понякога може да е тъмно през зимата, все още имаме слънце на юг. И ние имаме слънце 24 часа в денонощието през лятото“, казва той.

Корабът ще бъде снабден с 270 каюти, за да побере 500 гости и 99 души екипаж, а опростената му форма ще доведе до по-малко съпротивление на въздуха, спомагайки за допълнително намаляване на потреблението на енергия. На борда гостите ще бъдат поканени да намалят собственото си въздействие върху климата чрез интерактивно мобилно приложение, което следи личната им консумация на вода и енергия.

Анкети