Технологии
Само за 4 дни: Nintendo е продала рекордните 3,5 милиона конзоли Switch 2

Нинтендо обяви, че е продала рекордните 3,5 милиона Switch 2 конзоли в целия свят през първите четири дни след пускането им на пазара, предаде АФП.
„Това е най-високото ниво на продажби в световен мащаб за хардуер на Нинтендо през първите четири дни“, заяви японският гигант в областта на видеоигрите в изявление.
С по-голям екран и по-голяма процесорна мощ, Switch 2 е ъпгрейд на хитовата конзола Switch на Нинтендо.
Тя беше пусната в продажба сред глобален ентусиазъм на феновете, който включваше изчерпани предварителни поръчки и отваряне на магазините в полунощ.
От пускането си на пазара през 2017 г. оригиналната Switch, която се радваше на голяма популярност по време на пандемията с хитови игри като „Animal Crossing“, е продала 152 милиона бройки.
Това я прави третата най-продавана конзола за всички времена.
Анализатори прогнозираха миналата седмица, че Нинтендо може да постигне рекордни ранни продажби със Switch 2, но остава да се види дали ще успее да се изравни с представянето на своя предшественик.
Предизвикателствата пред Нинтендо включват несигурността около търговските мита на САЩ и дали ще успее да убеди достатъчно хора да платят високата цена за новото устройство.
Switch 2 струва 449,99 долара в САЩ, в сравнение с началната цена от 299,99 долара за оригиналния Switch.
И двете са хибридни конзоли, които могат да се свързват с телевизор или да се играят в движение.
Новите игри като „Donkey Kong Bananza“ и „Mario Kart World“, които позволяват на играчите да изследват неизследвани територии, също са по-скъпи от съществуващите заглавия за Switch.
Нинтендо прогнозира, че ще продаде 15 милиона конзоли Switch 2 през текущата финансова година, което е приблизително равно на продажбите на оригиналния модел за същия период след пускането му на пазара.
Switch 2 „е с относително висока цена“ в сравнение с предшественика си, така че „няма да е лесно“ да се запази първоначалният импулс, каза президентът на компанията Шунтаро Фурукава по време на брифинг за финансовите резултати през май.
Switch 2 има осем пъти повече памет от първия Switch, а контролерите му, които се прикрепват с магнити, могат да се използват и като мишка за настолен компютър.
Новите функции, които позволяват на потребителите да чатят, докато играят онлайн, и временно да споделят игри с приятели, също могат да бъдат голяма атракция за младата аудитория, свикнала да гледа стриймъри на игри.
Успехът е от решаващо значение за Нинтендо: докато производителят на Super Mario се разнообразява с тематични паркове и хитови филми, около 90% от приходите му все още идват от бизнеса с Switch, според анализатори.