Технологии
След Netflix и Disney слага край на споделянето на пароли
Американският гигант в сектора на развлекателния бизнес Disney слага край на споделянето на пароли за стрийминг услугите.
Подобно ограничение вече прилага Netflix.
В писмо, изпратено онлайн до абонатите на една от стрийминг услугите на Disney - Hulu, компанията ги информира, че „от 14 март ще започне да налага ограничения върху практиките на споделяне на достъпа до профилите“.
Потребителските споразумения на Hulu, както и на други стрийминг услуги на Disney - ESPN+ и Disney+, изрично забраняват тяхното ползване от лица, които не са абонати, но се представят за такива.
Нямате право да използвате потребителското име или паролата на друг абонат. За да имате достъп до платформите, трябва да се абонирате за тези услуги, посочва Си Ен Ен.
В споразуменията, които компанията сключва с потребителите на своите услуги, се казва, че тя има право „да анализира потребителските им профили, за да се увери, че те спазват правилата за споделяне на пароли“.
Ако бъде установено нарушение на правилата, то на даден потребител на стрийминг услуга на Disney може да бъде наложен ограничен достъп до нея или изцяло да бъде прекратено правото му да я ползва.
Потребителските споразумения за Hulu, ESPN+ и Disney+ бяха актуализирани на 25 януари, но не е ясно кога е добавена клаузата, с която изрично се забранява споделянето на паролите за достъп до профилите на абонатите, отбелязва Си Ен Ен.
През август миналата година главният изпълнителен директор на развлекателния конгломерат Боб Айгър обяви, че компанията планира през 2024 г. „да се заеме с разрешаването на проблема със споделянето на паролите“.
„Със сигурност за нас това е истински приоритет. Всъщност смятаме, че това е възможност, която ще ни помогне да развием бизнеса си“, заяви Айгър.
Disney+ предприема тези мерки, след като конкурентът му Netflix успешно ограничи споделянето на пароли за достъп да своите стрийминг услуги. Това доведе до прилив на нови абонати, тъй като много от "заемащите" пароли бяха принудени да се абонират, за да ползват услугите на Netflix, отбелязва Си Ен Ен.
През миналата седмица компанията обяви, че през последното тримесечие на 2023 г. е имала рекорден брой абонати.