Технологии
Тестово: Социалните платформи пускат платени абонаменти без реклами
TikTok и Meta следват примера на YouTube и X
Платформата TikTok тества нов месечен абонамент, който ще оттърве потребителите от рекламите, съобщи "Android Authority".
Китайската фирма тества услугата на англоговорящия пазар извън САЩ, но отказа да коментира точните локации.
В момента абонаментът е определен на 4,99 долара.
Meta също обмисля абонаменти и премахване на реклами за хората в ЕС, за да се съобрази с новите правила за рекламиране в блока.
В момента TikTok предлага персонализирани реклами на всички потребители на възраст над 18 години.
Твърди се, че тестът е в малък мащаб и няма гаранция, че абонаментът ще бъде въведен в световен план.
YouTube и X, бившият Twitter, са сред сайтовете, които вече предлагат малко или никаква реклама срещу месечна такса.
Meta, която притежава Facebook и Instagram, се стреми да таксува потребителите в Европа, които се откажат от персонализирани реклами на своите платформи.
Потребителите ще бъдат таксувани приблизително 10 евро на месец за използване на Instagram или Facebook без персонализирани реклами на настолен компютър и 13 евро на месец на телефони.
Говорител на Meta заяви, че компанията „вярва в стойността на безплатните услуги, които се поддържат от персонализирана реклама“.
„Ние обаче продължаваме да проучваме опциите, за да гарантираме, че сме в съответствие с променящите се регулаторни изисквания. В момента няма какво повече да споделяме“, добави той.
През август фирмата имаше за цел да промени условията си и да получи съгласие от потребителите за показване на реклами въз основа на техните лични данни.
Тя беше глобена с 390 милиона евро от ирландската комисия за защита на данните през януари.
Регулаторът каза, че фирмата не може да „накара“ потребителите избират дали да се съгласят с това как се използват техните данни или да напуснат платформата.