Технологии
Великобритания: Google използва „антиконкурентни практики“ по отношение на рекламите в уебсайтове
Американският технологичен гигант Google използва „антиконкурентни практики“ по отношение на рекламите в уебсайтове. Това установи Британският орган за защита на конкуренцията във временни констатации от разследването, предаде АФП.
Органът за защита на конкуренцията и пазарите „временно установи, че Google използва антиконкурентни практики в областта на рекламните технологии с отворен дисплей“, което смята, че може да навреди на хиляди британски издатели и рекламодатели.
Откритията идват в момент, когато Министерството на правосъдието на САЩ и Европейската комисия (ЕК) провеждат сходни разследвания срещу Google.
„Британският орган за защита на конкуренцията по-рано откри, че когато се слагат дигитални реклами на уебсайтове, голяма част от издателите и рекламодателите използват рекламните технологични услуги на Google за офериране и продажба на рекламно пространство“, се казва още в съобщението.
Британският контролен орган заяви, че е „обезпокоен от това, че Google активно използва господстващото си положение в този сектор, за да даде приоритет на собствените си услуги“.
„Google поставя конкурентите си в неравностойно положение и им пречи да се конкурират при равни условия, за да предоставят на издателите и рекламодателите по-добри, по-конкурентни услуги, които подпомагат растежа на техния бизнес“, допълни той.