Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Японската компания Nintendo отваря първия си музей през октомври

Технологии

Японската компания Nintendo отваря първия си музей през октомври

Японската компания Nintendo отваря първия си музей през октомври - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Японската компания "Нинтендо" съобщи, че ще отвори своя дългоочакван първи музей на 2 октомври, включващ ретро видеоигри и интерактивна игра „Стреляй смело“ с герои от "Супер Марио", съобщи АФП.

Музеят в град Уджи в Киото се намира в реновирана стара фабрика, построена през 1969 г., където гигантът за производство на видеоигри започва дейността си, създавайки карти за игра в западен и японски стил, а по-късно ремонтира конзоли.

Във вторник компанията пусна и видео на Шигеру Миямото, прочутия създател на "Супер Марио“ и други известни игри, което бегло разкрива какво се крие зад стените на музея.

„Музеят на Нинтендо е място, където посетителите могат да научат за посветеността на компанията към производство, което отдава значение на играта и оригиналността“, каза Миямото в клипа.

Наред с игри със стрелба и някои от първите конзоли на фирмата, експонатите включват гигантски контролер, управляван от двама души, и друг, включващ древни японски стихове.

Компанията за първи път обяви плановете си за музея през 2021 г., част от усилията за разширяване на потока от приходи и първоначално той трябваше да отвори врати по-рано тази година.

„Супер Нинтендо Парк“, първият тематичен парк на компанията, отвори врати през март 2021 г. след месеци на забавяне поради пандемията.

Нинтендо започва дейността си през 1889 г. като производител на японски карти „Ханафуда“ и пуска първите си машини за домашни видеоигри, известни като TV Game 15 и TV Game 6, през 1977 г.

Игрите Супер Марио стартираха през 1985 г., две години след като компанията започна да продава своята конзола Nintendo Entertainment System.

Билетите за музея за октомври и ноември бяха пуснати в продажба във вторник на цена от 3300 йени (22,60 долара) за възрастни и по-евтини за деца.

Анкети