Автомобили
Toyota и Daimler Truck обединяват дъщерните си компании за производство на камиони

Акциите на Хино Моторс, подразделението за производство на камиони на японския автомобилен гигант Toyota, се сринаха, след като компанията обяви сливане с дъщерна компания на германския Daimler Truck, предаде АФП.
Този ход се разглежда като опит да се запази конкурентоспособността в момент, когато световните автомобилни производители са изправени пред несигурност относно търговските мита на САЩ и нови китайски конкуренти.
Компаниите обявиха, че сливането ще „създаде нова силна японска сила в производството на камиони“.
Те заявиха, че целта им е да приключат сливането на равни условия под шапката на публично търгувана холдингова компания до април 2026 г.
Акциите на Хино Моторс спаднаха с повече от 12% в сряда сутринта.
В съвместно изявление се посочва, че „Daimler Truck и Toyota ще се стремят да притежават по 25% от (публично търгуваната) холдингова компания на интегрираните Мицубиши Фусо и Хино“.
„Компаниите имат за цел да подобрят ефективността на бизнеса в области като разработване, снабдяване и производство“, се посочва в изявлението.
„Те очакват да подобрят значително конкурентоспособността на японските производители на търговски превозни средства и да укрепят основите на автомобилната индустрия в Япония и Азия“.
Новата компания ще работи за разработването на модели, използващи нови горива и технологии, от електрически камиони и камиони на водород до системи за автономно шофиране.
Анализатори казват, че японските фирми са загубили позиции на пазара на електромобили през последните години, като са се фокусирали повече върху хибридните автомобили, според анализатори от индустрията.
Силно конкурентният пазар на електромобили в Китай е най-големият в света, воден от автомобилния производител BYD, базиран в Шенжен, който ускорява своята експанзия в чужбина.