Парите
В сделка за 4 млрд. долара: Starbucks продава контролния дял в китайския си бизнес на Boyu Capital
			
			Компанията Starbucks обяви, че ще продаде контролния дял в китайските си търговски операции на инвестиционната фирма Boyu Capital в сделка, която оценява бизнеса на около 4 милиарда долара, предаде АФП.
По силата на споразумението, Boyu Capital ще притежава до 60% от ново съвместно предприятие, което ще управлява 8 000 магазина на Starbucks в цял Китай, докато базираната в Сиатъл компания ще запази 40% дял и ще продължи да бъде собственик на марката и интелектуалната собственост.
Партньорството бележи стратегическа промяна за Starbucks след повече от 26 години присъствие в Китай, като обединява световната разпознаваемост на марката с местния пазарен опит на Boyu, за да се разшири в по-малки градове и нови региони.
Китай е вторият по големина пазар на Starbucks в световен мащаб, но компанията се сблъсква с нарастваща конкуренция от местни вериги като Luckin Coffee, които привличат клиенти с по-ниски цени.
Миналата седмица Starbucks съобщи, че продажбите на съществуващите ѝ обекти в Китай са се увеличили с два процента през последното тримесечие, движени от по-висок трафик, но отбеляза, че средният разход на клиент е намалял.
Компанията заяви, че очаква общата стойност на китайския си търговски бизнес да надхвърли 13 милиарда долара, включително приходите от продажбата, запазения дял и бъдещите лицензионни такси през следващото десетилетие.
„Дълбокото познаване на местния пазар и експертизата на Boyu ще помогнат да ускорим растежа си в Китай, особено докато се разширяваме в по-малки градове и нови региони,“ каза главният изпълнителен директор на Starbucks, Брайън Никол.
Двете компании заявиха, че целят с времето да увеличат броя на магазините до 20 000, като централата на бизнеса ще остане в Шанхай.
Сделката се очаква да бъде финализирана през второто тримесечие на фискалната 2026 година, след получаване на необходимите регулаторни одобрения.


