Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. „Великденска кошница“: Има магазини, подкрепили идеята на МЗХ за по-евтини агнешко, яйца и козунак

Парите

„Великденска кошница“: Има магазини, подкрепили идеята на МЗХ за по-евтини агнешко, яйца и козунак

„За нас ще бъде достатъчно да не се покачват цените - имаме сведения, че изконни продукти за Великден, само за тази седмица, са нараснали с близо 8%“, коментира ресорният министър Георги Тахов

Великденска кошница: Има магазини, подкрепили идеята на МЗХ за по-евтини агнешко, яйца и козунак - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

В периода от 11 до 19 април 2025 г. за пръв път у нас  стартира инициатива „Великденска кошница“.  Тя има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени, без компромис в качествотом уточняват от Министерство на земеделието и храните (МЗХ).

От ведомството уточняват, че кампанията ще обхваща различни продукти, сред които агнешко и ярешко месо, яйца, тематични сладкарски изделия за празника и разбира се великденски козунаци.

„Великденската кошница“ е доброволна ценова инициатива, а не законодателна и ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция, подчертават в съобщението си от МЗХ.

Румънците се подготвят за най-скъпия Великден от 30 години насам

В ефира на bTV министърът на земеделието и храните Георги Тахов съобщи, че вече има магазини, които са припознали инициативата, сред тях има както големи супермаркети, така и малки магазини.

„Няма да се търсят средни цени или нещо такова, а ще се разчита на търговците, проявили интерес към инициативата, сами да образуват и контролират цените си“, коментира министърът на земеделието и храните Георги Тахов.

По думите му само в рамките на няколко дни от все още неизтеклата седмица най-търсените продукти за празника вече са осезаемо по-скъпи.

Очаквано: Дни преди Великден цената на яйцата, зеленчуците и агнешкото се вдига, но защо поскъпва и сиренето

„За нас ще бъде достатъчно да не се покачват цените - имаме сведения, че изконни продукти за Великден, само за тази седмица, са нараснали с близо 8%“, коментира Тахов.

„В хода на кампанията, в тази една седмица, целим да има ценова стабилност, за да няма спекулативно ценообразуване. Опитът ни показва, че колкото повече наближава празникът, толкова повече се индексират цените в посока увеличение“, заяви още министърът.

Той обясни, че като за първа година инициативата е по-скоро тест дали това при нас може да се реализира.

„Нека да видим съпричастността на всички търговци към този социален експеримент. И ще бъде надграждан в годините напред“, допълни министърът на земеделието и храните.

Именно поради тази причина мяркате не е обсъждана с веригите, а е по-скоро предложение за инициатива под формата на доброволно сътрудничество.

Кампанията ще приключи до 19 април.

Анкети