Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Volvo със спад в нетната печалба

Автомобили

Volvo със спад в нетната печалба

Volvo със спад в нетната печалба - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Volvo съобщи, че нетната ѝ печалба е спаднала до 910 млн. евро през първите три месеца на 2025 г., в сравнение с малко над 1,29 млрд. евро през предходната година.

Спадът се дължи на 7-процентния спад на нетните продажби на групата, които през същия период възлизат на 11,15 млрд. евро, съобщи „Евронюз“.

Компанията която произвежда камиони, автобуси, строителна техника и двигатели, съобщи, че продажбите на превозни средства са намалели с 9%, а продажбите на услуги - с 1%. Същевременно оперативният марж е бил 10,9 %.

Печалбата на акция на компанията възлиза на 44 евроцента.

Доставките на камиони са намалели с 12%, въпреки че броят на поръчките е нараснал с 13%. Това до голяма степен се дължеше на търсенето в Европа. Volvo вижда положителни тенденции на този пазар, където общият пазарен дял на компанията за тежкотоварни автомобили достигна исторически максимум от над 20%.

Приемането на поръчки в Европа също се увеличи с 25%, въпреки че общите доставки намаляха с 18%.

Компанията очаква европейските поръчки да се увеличат, след като наскоро обявените увеличени разходи за отбрана ще стимулират търсенето от страна на въоръжените сили.

Volvo също така заяви, че в Северна Америка пазарът е отбелязал спад в сравнение с предходната година поради неотдавнашната несигурност, свързана с търговските мита и новото законодателство за емисиите, което накара клиентите в САЩ да възприемат изчаквателен подход.

„В бързо променящата се геополитическа обстановка е твърде рано да се оценят пълните последици от наложените мита“, заяви Мартин Лундщедт, президент и главен изпълнителен директор на компанията.

„Работим активно с нашите регионални вериги за създаване на стойност, за да адаптираме потоците, производствения капацитет и търговските условия, за да смекчим последиците от митата и последващото им въздействие върху търсенето“, добави той.

Анкети