Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. ОАЕ затяга застрахователните изисквания към корабите плаващи под техен флаг

Застраховане

ОАЕ затяга застрахователните изисквания към корабите плаващи под техен флаг

ОАЕ затяга застрахователните изисквания към корабите плаващи под техен флаг - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Обединените арабски емирства затягат застрахователните изисквания за плавателни съдове, регистрирани под техен флаг. Това се случва на фона на нарастващите опасения за кораби, които плават без първостепенно покритие в случай на петролен разлив.

Корабите обикновено имат застраховка за защита и обезщетение (P&I), която покрива искове за отговорност, включително екологични щети и наранявания. Отделните правила за корпуса и машините покриват корабите срещу физически повреди.

Около 90% от световния океански тонаж се покрива от 12-те корабни застрахователи, които съставляват Международната група (IG).

„P&I застрахователите извън IG, които покриват кораби под флага на ОАЕ, ще трябва да отговарят на редица изисквания, включително предоставяне на доказателство за членство в призната морска професионална агенция или регулаторен орган“, посочва Министерството на енергетиката и инфраструктурата на ОАЕ в становище от 2 юни, публикувано на неговия уебсайт.

Други изисквания включват предоставяне на подробности за петте най-големи уредени искове или подробности за искове над 10 милиона долара. Властите добавиха, че  заявленията трябва да бъдат подадени преди 30 юни.

В документите адресирани и до собствениците на кораби, се казва, че ще трябва да се представят доказателства за така наречените сини карти, които покриват щети от замърсяване.

Представители на ОАЕ не отговориха веднага на искане за коментар, посочва Ройтерс.

Флотът под флага на ОАЕ включва десетки петролни танкери – много от които са стари – и над 200 офшорни кораба, които обикновено се използват в търговията, свързана с петрол, според данните за корабоплаването в публичната база данни Equasis.

Стотици „призрачни“ танкери, които не са напълно регулирани, се присъединиха към непрозрачна паралелна търговия през последните няколко години, превозвайки петрол от страни, засегнати от западните санкции и ограничения, включително Русия и Иран.

Броят на инцидентите миналата година, включително кацане на земята, сблъсъци и близки инциденти, включващи тези кораби, достигна най-високото си ниво от години, показа разследване на Ройтерс.

 

 

Анкети