Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. След IT срива в Нидерландия: Хиляди пътници на засегнатото летище в Айндховен остават без обезщетение

Застраховане

След IT срива в Нидерландия: Хиляди пътници на засегнатото летище в Айндховен остават без обезщетение

След IT срива в Нидерландия: Хиляди пътници на засегнатото летище в Айндховен остават без обезщетение - Tribune.bg
Снимка:

Технологичният срив в системата на нидерландското военно министерство, който парализира на 28 август редица ключови обекти в страната, има най-сериозни последствия за летището в Айндховен.

Летище и обществени служби в Нидерландия засегнати от компютърен срив

Полетите са били напълно спрени през целия ден, а по гейтовете са останали блокирани хиляди пътници. Единственият отговор, който потърпевшите са получили от авиокомпаниите е, че не може да се направи нищо, пише в блога си българският журналист Апостол Апостолов.

Оказва се, че ощетените освен че изпускат полета си, нямало да получат и обезщетение, защото не било по вина на авиокомпанията, заявил пред местния сайт nu.nl говорител на една от засегнатите авиокомпании Transavia.

„Обикновено можете да поискате обезщетение за часове закъснение на полета. Това често включва няколкостотин евро, в зависимост от това колко далеч отива полетът ви и какво е закъснението. В този случай обаче има форсмажорно обстоятелство, което не е по вина на превозвача. Нашите самолети не можаха да напуснат летище Айндховен заради външен проблем“, казва говорителят.

За целия ден от компанията успели да пренасочат само един самолет към Амстердам. Запитан колко техни пътници са останали на летището, говорителят не се наел с точна бройка.

Не са на същото мнение по отношение на обезщетенията от фондацията EUclaim. „Фактът, че има форсмажорни обстоятелства, не означава, че авиокомпаниите не трябва да правят нищо за блокираните пътници. Те винаги са задължени да се погрижат за пътниците например като организират заместващ полет“, казва нейният представител Пол Ванекер.

„Ако намерите полет от Дюселдорф, можете да го резервирате сами и да го декларирате на вашата авиокомпания. Но все пак не прекалявайте – да не е бизнес полет или пък частен самолет“, казва с усмивка представителят на фондацията

В случай, че заместващият полет не ви устройва от фондацията казват, че може да си поискате възстановяване на цената на билета си. За Ванекер обаче това е лоша идея.

„Да приемем, че вече сте резервирали хотел в Испания и искате да отмените пътуването поради закъснението. Тогава ще загубите всички разходи, направени за престоя. Ако имате възможност да отидете, недейте да отлагате всичко.“

Анкети