Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. Застраховател изненада с предложение: Искаме да спрем употребата на думата „застраховка“

Застраховане

Застраховател изненада с предложение: Искаме да спрем употребата на думата „застраховка“

Застраховател изненада с предложение: Искаме да спрем употребата на думата застраховка - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Една от големите застрахователни компании у нас, предлага езикова реформа - думата „застраховка“ да бъде заменена с думата „засигуровка“. Причината за това е коренът „страх“, който според главния изпълнителен директор на компанията плаши клиентите на бранша.

„Коренът на думата застраховане е „СТРАХ“, заради което и самият термин е обагрен с някак мрачни конотации. Страх. Сякаш се опитваме да уплашим клиентите си с едно „страшно“ бъдеще, да ги стреснем, а не да ги успокоим. Самият психологически контекст на За-страх-оването у нас е песимистичен и по същество се представя като един вид секуларна индулгенция за предстоящи беди. А когато си песимист и лошото нещо се сбъдне, го преживяваш два пъти — веднъж, когато се тревожиш за него, и втори път, когато се случи. Умът ни не харесва лоши новини. Всяко нещо, представено негативно, се възприема като риск и трябва да бъде отбягвано. На английски обаче, коренът на думата INSURANCE e „SURE“, което означава „сигурен, сигурност“. Забелязвате ли как тази малка промяна изцяло променя гледната точка? СТРАХ срещу СИГУРНОСТ. Как бъдещето вече не е някакво си там плашило за лековерни, а резултат от разумни и логични наши действия да си го подсигурим. Вече не „стискаме палци“, не „плюем в пазвата си“ и не „чукаме на дърво“, а взимаме нещата в ръцете си и можем да гледаме напред малко по-уверено и спокойно“, пише в отвореното писмо, публикувано на сайта на застрахователната компания.

„Тази промяна може да изглежда незначителна и чисто лингвистична, но не е така. Тя сменя гледната точка, самия психологически контекст, който така негативно оцветява подхода в нашата индустрия“, обясняват от компанията и подчертават, че предложението им да се замени думата ЗА-СТРАХ-ОВКА с новия термин ЗА-СИГУР-ОВКА е реална покана към всички компании в бранша да се присъединят към инициативата.

Анкети