Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Aнализатор: И след 2035 г. ще можем да караме автомобили с вътрешно горене

Анализи

Aнализатор: И след 2035 г. ще можем да караме автомобили с вътрешно горене

Забраната на ЕС няма да засегне продажбата на автомобили втора ръка, коментира Костанца Рангелова от Центъра за изследване на демокрацията

Aнализатор: И след 2035 г. ще можем да караме автомобили с вътрешно горене - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

„Всички, които имат авомобил с вътрешно горене, могат да продължат да го карат до когато поискат. Също така продажбата на автомобили втора ръка няма да бъде засегната по никакъв начин след 2035 г.“.

Това обясни пред БНР Костанца Рангелова - старши анализатор в програма „Енергетика и климат“ на Центъра за изследване на демокрацията.

Припомняме, че министрите на енергетиката на страните членки на ЕС одобриха спорния план за забрана на автомобилите с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., но с изключение - за новите автомобили с климатично неутрални, т.е. синтетични горива. Решението, което трябва да бъде разгледано и потвърдено от ЕП, се отнася до новите автомобили.

Решено: Автомобилите на бензин и дизел са забранени в ЕС от 2035 г.

Според Костанца Рангелова обаче синтетичните горива все още са една много неузряла технология, която вероятно ще остане маргинална на фона на електромобилите.

„Те са най-вече като някаква последна ниша за автомобилите с вътрешно горене - да се изпоплзват синтетични горива. Най-големият проблем при тях е, че много голяма част от електроенергията, която се изисква, за да се произведат, се губи. Повече от половината електроенергия, която се използва, за да се произведе електрическото гориво, е загуба при самия производствен процес. След това при изгарянето им в автомобила отново се губи изключително голяма част от енергията. В крайна сметка от електроенергията, която първоначално се използва за производството, до крайната енергия, използвана за движение, остават само 13%“, коментира тя.

Според нея за българската автомобилна индустрия това означава, че ще трябва да се преориентира към производство на части за алтернативен вид автомобили.

„Това е процес, за който е добре да има сигнал от сега, за да се знае какъв тип смяна на производствените процеси трябва да се случи, за да може да бъде в крак с времето“.

В много държави, особено в северната част на Европа, този тип подмяна на автомобилния парк се случва много бързо, подчертава още Рангелова.

„Това, което в страните от Централна и Източна Европа най-вероятно ще се случи, е, че ще има един бум на предлагането на коли втора ръка, които вече няма да бъдат необхоидми в Западна Европа“.

Според нея една такава промяна отваря много възможности за инвестиции.

„В транспорта наистина е много важно да се наложи тази забрана за автомобилите. Ако искаме да постигнем тази цел за климатична неутралност до 2050 г., това означава от 2035 г. да се започне наистина много ускорено подменяне на автомобилния парк към по-екологични автомобили, включително промяна в начина, по който се придвижват хората, т.е. използването на градски транспорт и използването на велосипед да бъдат много по-удобни за хората, особено за кратките разстояния", коментира още Костанца Рангелова.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.