Анализи
ДКСБТ за кампанията „Достъпно за вас“: Не всички 50 храни с най-ниска цена ще са в един магазин
Търговските вериги да предлагат на достъпни цени за потребителите хранителни продукти от първа необходимост. Това е идеята на Министерството на икономиката. Принципът на кампанията „Достъпно за вас“ е да бъде доброволен и търговците сами да решават дали да се включват в инициативата.
Целта е във всеки от магазините, пожелали да се включат в програмата да има евтини продукти от 15 категории, сред тях сирене, кисело мляко, яйца, олио, пиле.
„Планът има две измерения - да не се тръгва с репресии и правене на закони, да се предлагат тавани на цените. Предпочете се да се тръгне в друг вариант да се обедини бизнес и държава за благото“, каза пред bTV председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Владимир Иванов.
Той подчерта, че това, което трябва да стане е в най-ниската цена да има седем продуктови групи – мляко, млечни продукти, варива.
„От всички седем продуктови групи всеки магазин си избира по два продукта, които да са на най-ниска цена. Може да намерим прясно и кисело мляко в един магазин на най-добра цена, в съседния голям магазин да намерим други два продукта“, каза Иванов.
Той подчерта, че не всички 50 продукта на най-ниска цена ще са в един магазин.
Според него това е най-доброто решение за гражданите.