Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. ЕС се отказа от преминаването на изцяло електрически автомобили до 2035 г.

Анализи

ЕС се отказа от преминаването на изцяло електрически автомобили до 2035 г.

ЕС се отказа от преминаването на изцяло електрически автомобили до 2035 г. - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Европейският съюз се отказа от налагането на автомобилните производители да преминат изцяло към електрически автомобили през 2035 г., което беше една от основните мерки за опазване на околната среда, предвид кризата, която преживява секторът в Европа.

Отмяна на забраната, но под условия: Колите с ДВГ и plug-in хибридите в ЕС ще се продават и след 2035 г.

Ето и основните мерки от плана за подкрепа на автомобилния сектор обявени от ЕК:

Преразгледана и коригирана траектория на декарбонизацията

Забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (бензинови или дизелови) или хибридни, която трябваше да влезе в сила от 2035 г., се заменя с нови цели за декарбонизация за автомобилните производители.

В предложенията на Комисията те ще могат да продължат да продават автомобили, използващи всички налични технологии, включително двигатели с вътрешно горене или хибридни, но в ограничена степен.

Те ще трябва да спазват редица строги условия, които имат за цел да гарантират, както беше предвидено първоначално, 100 % декарбонизация на европейския парк от нови автомобили през 2035 г.:

- производителите ще трябва да намалят емисиите на CO2 от новите си автомобили с най-малко 90 % спрямо нивата от 2021 г.;

- останалите 10 % от емисиите трябва да бъдат напълно компенсирани предварително чрез система за кредити;

- производителите ще могат да придобиват тези кредити чрез използване на нисковъглероденa стоманa „произведенa в Европа“ и възобновяеми или устойчиви горива (синтетични горива или биогорива).

Цели за екологичност на професионалните автопаркове

Целите за декарбонизация на професионалните автопаркове, които представляват много голяма част от пазара на нови автомобили в Европа, ще бъдат определени на ниво отделни държави членки, за да се подкрепи търсенето на 100 % електрически автомобили или автомобили с ниски емисии на CO2.

Те ще се прилагат за предприятия с повече от 250 служители или 50 милиона оборот, включително компаниите за отдаване под наем на автомобили, които представляват значителен пазар.

Финансова подкрепа за производителите на батерии

Брюксел ще отпусне 1,5 милиарда евро безлихвени заеми на европейската индустрия за батерии за електрически автомобили, която е ключов елемент от декарбонизацията на сектора, в рамките на специален план за действие.

В подкрепа на автомобилната индустрия: ЕС планира безлихвени заеми за производителите на батерии в блока

Развитие на малки европейски превозни средства

ЕС ще подкрепи по различни начини развитието на нова категория малки електрически превозни средства, наречена „M1e“, за да отговори на конкуренцията от Китай:

- това ще бъдат автомобили с дължина по-малка от 4,2 м;

- Брюксел ще се погрижи да сведе до минимум въвеждането на нови регулаторни изисквания за тези превозни средства в продължение на 10 години;

- превозните средства от този тип, произведени в Европа, ще позволят на производителите им да получат „супер кредити“, допълнителни кредити за постигане на целите си за емисии на CO2;

- освен това Комисията ще препоръча на държавите да въведат помощи на национално равнище, като например бонуси при покупка.

Подкрепа за „Произведено в Европа“

Европейската комисия иска да насърчи европейските производители на оборудване, доставчици и подизпълнители, като въведе „европейско предпочитание“ в автомобилната промишленост, т.е. изисквания за местно съдържание в производствените вериги на производителите, които се ползват от публично финансиране.

Кредитите за емисии, свързани с нисковъглеродната стомана, произведена в Европа, както и мерките за подкрепа на сектора на батериите, допринасят за този подход.

Текст, наречен „индустриален ускорител“, очакван в края на януари, също трябва да включва мерки в тази насока.

Специфични мерки за тежкотоварните автомобили

ЕС също така ще преразгледа задълженията за електрификация, които бяха наложени на производителите на лекотоварни и тежкотоварни автомобили. Последните предупредиха, че рискуват да получат много тежки глоби от 2030 г. нататък поради недостатъчното търсене на електрически модели.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.