Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. ЕП прие смекчаване на новите екоправила за автомобилите с ДВГ – отлагат Евро 7 с 2 години

Автомобили

ЕП прие смекчаване на новите екоправила за автомобилите с ДВГ – отлагат Евро 7 с 2 години

ЕП прие смекчаване на новите екоправила за автомобилите с ДВГ – отлагат Евро 7 с 2 години - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Новите екоправила на Европейския съюз за колите и камионите с двигатели с вътрешно горене се очаква да бъдат по-малко амбициозни от първоначално планираното, след като евродепутатите гласуваха за отлагане и смекчаване на някои от регулациите.

В четвъртък Парламентът прие преговорната си позиция относно преразглеждането на правилата на ЕС за одобряване на типа на моторни превозни средства и двигатели, по отношение на техните емисии и надзор на пазара (по-известно като Евро 7). Предложението беше прието с 329 гласа „за“, 230 „против“ и 41 „въздържал се“.

Припомняме, че на 10 ноември 2022 г. ЕК предложи да се приемат по-строги стандарти за емисиите на замърсители на въздуха за превозните средства с двигатели с вътрешно горене, независимо от използваното гориво. Настоящите гранични стойности на емисиите се прилагат за леки и лекотоварни автомобили (Евро 6) и за автобуси, камиони и други тежкотоварни превозни средства (Евро VI). С въвеждането на стандарт „Евро 7“ новите моторни превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще трябва да отделят много по-малко емисии от вредни за здравето газове, както и да не предизвикват сериозно запрашаване. В мотивите на Европейската комисия е записано, че ползите за човешкото здраве са много по-големи от разходите, които ще се наложи да направят производителите.

Европейският парламент одобри преговорната си позиция. С новия регламент се актуализират настоящите гранични стойности за емисиите на отработени газове, (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден оксид и амоняк). Въвеждат се нови мерки за намаляване на вредните емисии поради действието на автомобилните гуми и спирачките и се увеличават изискванията за издръжливостта на акумулаторите, се уточнява в прессъобщение от ЕП.

Предвижда се обаче смекчаване на ограниченията за отделените емисии на азотни оксиди от камиони. Освен това е отложен моментът на прилагането на рестрикциите за автомобилите - до три години след приемането на цялото вторично законодателство, свързано с предложението.

Европейската комисия предвиждаше правилата да се прилагат от 2025 година.

Александър Вондра (ЕКР, Чехия) заяви: „Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Прилагането на политики в областта на околната среда, които вредят както на европейската промишленост, така и на нейните граждани, би било контрапродуктивно. Чрез нашия компромис ние обслужваме интересите на всички участващи страни и избягваме крайни позиции“

Новаков за Евро 7: Да оскъпим двигателите, преди да ги забраним, е пълна безсмислица (ВИДЕО)

Автомобилостроители, както и правителствата на редица държави, сред които и България, в своя позиция от твърдят, че ако бъдат приети в първоначалния им вид, екоправилата биха довели до съществено повишаване на разходите. В своя позиция, изпратена в писмо до ЕК през май т.г. България, Италия, Чехия, Франция, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, че би трябвало инвестициите да се насочат към производство на електромобили, вместо към подобряване на екологичното въздействие на моторните превозни средства според, тъй като продажбата на нови коли с ДВГ ще бъдат забранени през 2035 г.

 

Анкети