Анализи
Индия - следващият бързо растящ голям пазар за американските компании
Индия се превърна в следващия голям пазар за PepsiCo, Unilever и други гиганти в областта на потребителските стоки, които се опитват да запълнят вакуума в растежа, оставен от неравномерното възстановяване в Китай.
Тъй като индийската икономика се развива с най-бързи темпове сред основните развиващи се пазари, компаниите се опитват да обслужват разнообразната палитра, като пускат на пазара нови вкусове и размери, целящи да привлекат огромното население на страната и неизползвания селски пазар.
„Докато през последното десетилетие компаниите се фокусираха върху продажбите в Китай, през следващото десетилетие ще продават в Индия“, казва Брайън Джейкъбсън, главен икономист в Annex Wealth Management.
„Трябва да отидете там, където демографските и икономическите попътни ветрове духат в гърба ви.“
Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия - най-многолюдната страна в света, очакват по-високи правителствени разходи, по-добър сезон на мусоните и съживяване на частното потребление, които да помогнат за възстановяването на потребителските разходи през следващите тримесечия.
Според изследователската компания GlobalData това ще увеличи общия пазарен дял на петте най-големи мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt - до 20,53% през 2023 г. от 19,27% през 2022 г., главно в категориите грижа за бебето, потребителско здраве, козметика, напитки и домакинство.
Техният общ пазарен дял в Китай се очаква да се свие до 4,30% през 2023 г. от 4,37% през 2022 г., сочат данните.
„Китай премина през дълъг и продължителен Covid... те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж, а след това растежът беше много слаб. В сравнение с това темпът на растеж в Индия, който се колебае около 4%, изглежда като здравословен за всички бързооборотни стоки“, заяви К. Рамакришнан, управляващ директор за Южна Азия в подразделението на Kantar Worldpanel.
И в градския, и в селския сегмент на пазара в Индия се наблюдава ръст, но в селския сегмент той е малко по-добър, казва той.
Фирмите за потребителски стоки също насочиха средства към Индия с пускането на пазара на продукти като Kurkure Chaat Fills на PepsiCo, подобряването на опаковките на Coca-Cola с цел увеличаване на срока на годност на продуктите и плановете на Nestle да представи в края на годината марката си за висококачествено кафе Nespresso.
В резултат на това проникването на Coca-Cola в домакинствата в Индия се е увеличило с 24% за 12-те месеца до края на юни, на PepsiCo - с 12,7%, на Nestle - с 6,7%, а на Reckitt - с 3,8%, сочат данни на Kantar.