Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Инфлационен натиск: Турция въвежда ограничения за износа на пилешко месо

Анализи

Инфлационен натиск: Турция въвежда ограничения за износа на пилешко месо

Инфлационен натиск: Турция въвежда ограничения за износа на пилешко месо - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Министерството на търговията на Турция обяви, че въвежда ограничения за износа на пилешко месо от 1 май до 31 декември 2024 г., за да защити местните потребители на фона на инфлационния натиск и нарушенията в ценообразуването.

Ведомството посочва, че ограниченията за износ ще включват цели домашни птици и части до максимум 10 000 тона на месец и общо 80 000 тона до края на тази година.

В писменото изявление на министерството се съобщава, че Турция, която се нарежда сред най-важните производители и износители в света в сектора на птицевъдството и бялото пилешко филе, е постигнала настоящия обем на производство с правилни политики в производството и износа, които се провеждат от години.

Отбелязва се още, че в продължение на много години секторът е запазил способността си да задоволява както вътрешното, така и външното търсене, като се подчертава, че регионалните и глобалните рискове през последните години са създали тенденция за повишаване на световния индекс на цените на храните и са показали активността на страните за защита на предлагането на вътрешния пазар, особено за основните селскостопански продукти.

Въпреки това в изявлението се изказва предположение, че увеличението на цените на пилешкото месо през първите месеци на 2024 г. "се наблюдава да надхвърля общия темп на инфлация, месечните промени в цените на разходни позиции като фуражи и енергия, както и колебанията на валутните курсове".

„Тази ситуация показа, че обичайните пазарни условия в тази продуктова група са били надхвърлени и обичайното ценово поведение е било нарушено“, се казва още в съобщението.

„Докато се наблюдаваха ценовите изменения, бяха анализирани развитието на производството и износа, внимателно бяха разгледани възможните сценарии на вътрешното и външното търсене и бяха проведени подробни проучвания на производството, потреблението, външната търговия и ценовите изменения чрез консултации със съответните държавни институции и секторни организации“.

В изявлението се отбелязва, че промените в потребителските навици и вътрешното търсене са довели до спекулативно увеличение на цените, като се добавя: "Извършените анализи показаха необходимостта от въвеждане на някои регулации за износа на тези продукти, за да се предотвратят трудностите, свързани с предлагането, за да се запази благосъстоянието на потребителите на вътрешния турски пазар".

Анкети