Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Натискът върху ЕС расте: „За“ и „против“ забраната за продажба на коли с ДВГ и хибриди от 2035 г.

Анализи

Натискът върху ЕС расте: „За“ и „против“ забраната за продажба на коли с ДВГ и хибриди от 2035 г.

Натискът върху ЕС расте: За и против забраната за продажба на коли с ДВГ и хибриди от 2035 г. - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

Германските автомобилни гиганти от доста време сигнализират за сериозните проблеми, с които се сблъскват. Слабото търсене и агресивната конкуренция в Китай са основен фактор за затрудненията. На този фон е Европа преходът към електромобили се оказва по-бавен от очакваното, а високите цени на този тип превозни средства възпират от покупка мнозина потребители.

Натискът върху Европейския съюз да преразгледа плана си за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. нараства. Около това искане са обединени редица големи европейски производители, сред които Stellantis, BMW, Mercedes и Volkswagen, които използваха трибуната на автомобилното изложение в Мюнхен IAA MOBILITY, за да потвърдят своя скептицизъм или открито несъгласие с готвената забрана.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливър Блуме коментира, че „100% електрическа мобилност до следващото десетилетие е нереалистична“.

„Имаме нужда от проверки на реалността всяка година“, подчерта още той по време на събитието.

Позицията на европейските автомобилни гиганти срещна сериозна подкрепа в лицето на германския канцлер Фридрих Мерц, който при откриването на изложението призова Европейския съюз за „повече гъвкавост“ в прехода към електромобилите.

Мерц, който оглави правителството през май, заяви, че Германия е ангажирана с прехода към електрическа мобилност, но предупреди, че „Европа се нуждае от интелигентна, надеждна и гъвкава регулация“, предаде АФП. По думите му едностранните политически решения в полза на конкретни технологии са „грешен икономически подход“.

Баварският премиер и негов съюзник Маркус Зьодер беше още по-директен: „Забраната на двигателите с вътрешно горене е грешка. Те все още имат бъдеще. Електрическата мобилност ще се наложи, но Европа има нужда от повече време, за да организира този преход.“

В същото време 150 компании, предимно производители на батерии, оператори на зарядна инфраструктура и доставчици на специфични материали, изпратих отворено писмо до председателката на ЕК Урсула фон дер Лайен с призив да не отстъпва от плановете за забрана от 2035 г. на продажбите на автомобили с ДВГ в ЕС.

Някои производители на автомобили също са подписали писмото. Сред тях са Volvo и Polestar.

Те призовават Европейската комисия да предприеме „по-смели действия за осигуряване на индустриалното лидерство на Европа в областта на електрическата мобилност“.

Авторите на писмото изтъкват като основна причина за своят призив инвестициите, равняващи се на стотици милиарди евро, които вече са направили в нови проекти в синхрон с целите за нулеви емисии и въглеродна неутралност. Те подчертават, че са създали и над 150 000 нови работни места.

Компаниите настояват за по-смела и координирана стратегия от страна ЕС, както и за развитие на производството на батерии и осигуряване на суровини.

В писмото съдържа и призив за обмисляне на по-адекватни стимули за покупка на електромобили, които да бъдат съгласувани между държавите членки.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.