Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Next.e.Go Mobile SE е в несъстоятелност, няма да има заводи в Ловеч и Тетово

Анализи

Next.e.Go Mobile SE е в несъстоятелност, няма да има заводи в Ловеч и Тетово

Next.e.Go Mobile SE е в несъстоятелност, няма да има заводи в Ловеч и Тетово - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Базираният в Аахен производител на електрически автомобили Next.e.Go Mobile SE е в несъстоятелност, съобщават немските медии, предава Tribune.bg.

Според информация на WirtschaftsWoche германският производител на електрически превозни средства е подал молба за банкрут. Компанията майка стана публична само преди няколко месеца. 

Компанията даваше щедри обещания и искаше да построи три нови микрофабрики в Европа и САЩ, за да разшири производството на своите евтини, малки електрически превозни средства за градски трафик. Сред излъганите остават жителите на Ловеч, както и на северномакедонския град Тетово.

Окръжният съд в Аахен е назначил адвоката Клаус-Петер Крут, партньор в адвокатската кантора за преструктуриране AndresPartner, за временен синдик, става ясно от документите на съда.

От компанията заявиха, че решението за подаване на молба за откриване на производство по несъстоятелност е взето „на фона на последните негативни развития и предизвикателства“ в индустрията за електронни автомобили и „нестабилността на капиталовите пазари“.

Очаква се, че „други дъщерни дружества, включително Next.e.GO NV като компания-майка на Next.e.GO Mobile SE, също ще започнат съответните производства по несъстоятелност в близко бъдеще.“

Next.e.Go бяха обещали, че ще инвестират 140 млн. евро в завода си в България. Предприятието щеше да се намира в Ловеч. Планираше се заводът да заработи през 2023 г. и бъдат разкрити 1000 работни места.

Тогавашният служебен министър на икономиката Кирил Петков обясняваше, че субсидиите на инвеститора, които България ще плати, възлизат на 34 млн. евро, но при достигане на определени цели, а първата част от субсидиите ще се изплати едва при излизането на първия автомобил от предприятието. Втората част се предвижда да се плати при 10 хил. произведени и продадени автомобили, а третата – при 20 хил. коли.

Компанията дори получи и сертификат от клас „А" по реда на Закона за насърчаване на инвестициите. Тогава Кирил Петков коментира, че още през 2021 година се очаква разрешение за строителство на завода за електромобили. По думите му дейностите се движат по-бързо от очакваното, защото според бизнес плана на инвеститора Next.e.Go разрешението се е очаквало в първите месеци на 2022 г.

Анкети