Анализи
Въпреки митата: От Watches of Switzerland определиха пазара в САЩ като основен двигател на приходите за 2025 г.
Продажбите на швейцарски луксозни часовници в САЩ остават стабилни въпреки продължаващите високи мита върху швейцарския внос, показват полугодишните резултати на Watches of Switzerland Group, които подчертават устойчивото търсене в премиум сегмента.
Базираната във Великобритания компания – най-големият търговец в страната на часовници Rolex, Omega и Cartier – отчете групови приходи от 967 млн. евро за 26-те седмици до 26 октомври 2025 г., ръст от 10% при постоянен валутен курс и 8% при отчетните стойности.
Коригираната печалба преди лихви и данъци достига 78,9 млн.евро, ръст от 6% при постоянен валутен курс, докато брутната печалба преди данъци скача с 50% до 69,78 млн. евро.
Тези резултати идват въпреки рязкото увеличение на американските мита върху швейцарския внос по-рано през годината, което покачи цената на внесените швейцарски часовници. На 7 август 2025 г. бе наложено 39% мито, което Вашингтон и Берн договориха да бъде намалено на 15% през ноември. Макар и исторически високо, това мито не е възпирало потребителите – търсенето на някои от най-скъпите швейцарски часовници дори се е увеличило на годишна база.
Главният изпълнителен директор Брайън Дъфи заяви, че компанията е „отчела силно първо полугодие – с 10% ръст на приходите при постоянен валутен курс, добро ниво на рентабилност, както и стабилен свободен паричен поток и възвръщаемост на капитала“.
Американският пазар е изпъкнал като основен двигател: приходите там са се увеличили с 20% при постоянен валутен курс до 467,8 млн. евро, което представлява 48% от груповите приходи и 59% от коригирания EBIT.
Дъфи определи САЩ като „ключов фактор за нашите резултати, с устойчиво търсене във всички марки и продуктови категории“, подчертавайки, че регионът вече формира „почти 60% от нашата печалба“. Според компанията марките са отговорили на по-високите разходи заради митата, цената на златото и валутните разлики чрез повишаване на цените на американския пазар, но въпреки това търсенето на основните швейцарски марки остава силно.
Луксозните часовници продължават да бъдат гръбнакът на бизнеса, като допринасят за 84% от приходите на групата. Компанията отбелязва, че търсенето на водещите швейцарски марки „остава устойчиво, постоянно надхвърлящо предлагането“, с непрекъснати добавяния към списъците за Регистрация на интерес и силен растеж в програмата за сертифицирани използвани модели Rolex (CPO) в САЩ.
Резултатите подчертават и нарастващата зависимост на швейцарските производители и техните търговски партньори от американския потребител. Докато приходите във Великобритания и Европа са се повишили едва с 2% до 498,87 млн. евро, САЩ са реализирали широк ръст във всички марки и ценови сегменти, подпомогнат от инвестиции в нови бутици, електронна търговия и интеграцията на американската бижутерийна марка Roberto Coin.
Дъфи посочи, че търговията през втората половина на годината е започнала добре и че групата е „в силна позиция“ и „уверена в стабилността на бизнеса“ в навечерието на ключовия празничен сезон. В същото време ръководството остава „внимателно към външната икономическа и геополитическа среда“, въпреки че компанията публикува силна прогноза за годината.



