Анализи
Потребителските настроения в Германия се повишават до двегодишен връх
Индексът на GfK, определящ потребителски нагласи за следващия месец (за май), се повишава по-силно от очакваното до -24,2 пункта от -27,4 пункта през април. Тази информация се базира на данните от последното проучване на немския институт GfK и Нюрнбергския институт за пазарни решения (NIM), проведено сред около 2000 потребители, в периода между 4-ти и 15-ти април 2024 г.
Според анлизаторите перспективите за подобряване на потребителските нагласи се основават на по-добрите очаквания за доходите на домакинствата при по-умерено повишаване на икономическите очаквания и желанието за покупки.
„Нашите анализи показват, че очакванията за доходите се основават предимно на реалното развитие на доходите“, коментира експертът от GfK Ролф Бюркл.
„Във времена на множество кризи и липса на увереност в бъдещото икономическо развитие все още има голяма доза несигурност сред потребителите, защото те не виждат ясна и разбираема перспектива за бъдещото развитие на страната. Настоящите все още лоши нагласи прикриват фактите. В резултат на това все още няма силен импулс на вътрешното търсене“, посочи още той.