Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Практически теми от дигиталния маркетинг в програмата на ИУ – Варна

Анализи

Практически теми от дигиталния маркетинг в програмата на ИУ – Варна

През ноември 2025 г. студенти от четвърти курс, специалност „Маркетинг“ в Икономически университет – Варна, имаха възможност да се срещнат с експерти от дигитална агенция Netpeak България

Практически теми от дигиталния маркетинг в програмата на ИУ – Варна - Tribune.bg
Снимка:

През ноември 2025 г. студенти от четвърти курс, специалност „Маркетинг“ в Икономически университет – Варна, имаха възможност да се срещнат с експерти от дигитална агенция Netpeak България в рамките на дисциплината „Интерактивен маркетинг“. В поредица от три лекции, гост-лекторите представиха конкретни казуси, методи и инструменти от своята ежедневна работа, като демонстрираха как маркетинговата теория се превръща в ефективна практика. Срещите с практикуващи специалисти от най-голямата дигитална агенция в България, която не е част от група, обвързаха теоретичните знания с реални казуси, инструменти и стратегии от съвременната маркетингова практика.

Три лекции, три гледни точки към реалната практика в интерактивния маркетинг

  • Дарин Йорданов, SEO Specialist, представи процеса по изготвяне на маркетингова оферта – от т.нар. Pre-sale анализ до създаването на работен план и определяне на цена. Студентите научиха как се структурират работен план, ценова оферта и стратегия за позициониране, като се вземат предвид пазарни данни, конкурентна среда и очаквания на клиента. В рамките на презентацията бяха демонстрирани и възможностите на AI инструменти като Gemini за автоматизиране на част от анализа и планирането.

  • Борислава Панчева, Head of Email и CRM Marketing, представи тема, която въведе студентите в основите на ефективната имейл стратегия за събиране и управление на имейл база. Фокусът беше поставен върху „opt-in“ точките за събиране на имейл база, структуриране на клиентския жизнен цикъл и автоматизация на комуникацията. Бяха споделени примери от реални кампании на Netpeak, показващи как се изгражда ангажираност и се измерва ефективността чрез CRM платформи.


  • Третата лекция отново беше водена от Дарин Йорданов, SEO Specialist. Тя бе посветена на източниците на маркетингови данни и тяхната роля в съвременните анализи. Студентите се запознаха с инструментите Similarweb, Serpstat и Google Trends, както и с методи за анализ на трафик, оценка на потребителско поведение и откриване на конкурентни предимства. Презентацията включваше реални примери и насочени въпроси, които активираха дискусия за SEO, ключови думи, видимост на бранд и източници на трафик.

Практически знания в академичен контекст

Трите срещи преминаха с активно участие от страна на студентите, които имаха възможност не само да чуят примери от реалната практика, но и да работят с конкретни инструменти. По време на лекциите бяха дискутирани и въпроси, свързани с кариерата в дигиталния маркетинг, избора на специализация и професионалното ориентиране в сфера с бързо развиващи се технологии.

Образователното партньорство между ИУ – Варна и Netpeak се утвърждава като модел за интегрирано обучение, при което бизнесът и академичната общност си сътрудничат за по-ефективна подготовка на бъдещите маркетолози. Такива събития не само повишават интереса към учебния материал, но и улесняват връзката между теорията и практиката.


Етикети: Netpeak (7)
Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.