Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Проучване: Plug-in хибридните автомобили замърсяват почти толкова, колкото и тези с ДВГ

Анализи

Проучване: Plug-in хибридните автомобили замърсяват почти толкова, колкото и тези с ДВГ

Проучване: Plug-in хибридните автомобили замърсяват почти толкова, колкото и тези с ДВГ - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Plug-in хибридните автомобили (PHEV), които могат да работят както с електрически батерии, така и с двигатели с вътрешно горене, отделят близо пет пъти повече парникови емисии, отколкото показват официалните данни. Това сочи нов доклад на организацията Transport and Environment, публикуван след анализ на реални данни от над 800 000 автомобила в Европа, съобщи в. "Гардиън".

Производителите представят PHEV моделите като „зелен компромис“ – автомобили, способни да изминават дълги разстояния и същевременно да намаляват емисиите. В лабораторни условия те изглеждат ефективни: официалните тестове показват, че тези автомобили отделят с 75% по-малко CO₂ от бензиновите и дизеловите коли. Реалните данни обаче разкриват съвсем друга картина – хибридите емитират едва 19% по-малко, а не рядко и почти толкова, колкото стандартните двигатели.

Основната причина за огромната разлика е т.нар. „коефициент на полезност“ – делът на пробега, изминат в електрически режим. Докато производителите приемат, че това са около 84% от изминатите километри, реалните измервания показват, че едва 27% от движението се осъществява на ток. Още по-проблемно е, че дори в електрически режим двигателят с вътрешно горене остава активен за близо една трета от изминатото разстояние, тъй като електромоторите често не са достатъчно мощни да задвижат колата самостоятелно.

„Реалните емисии растат, докато официалните намаляват. Разликата се задълбочава и това е сериозен проблем. PHEV автомобилите замърсяват почти толкова, колкото и бензиновите“, казва София Навас Голке, изследовател в Transport and Environment.

Независими експерти определят доклада като „изключително ценен“, тъй като слага край на многогодишните спорове в автомобилната индустрия за липсата на реални данни. „Резултатите показват без съмнение, че разликата между официалните и реалните стойности на разход и емисии при PHEV е далеч по-голяма, отколкото при бензинови или дизелови автомобили“, коментира д-р Патрик Пльоц от Института „Фраунхофер“.

Изводите идват на фона на засилен политически натиск от автомобилните компании, които настояват ЕС да смекчи целите за въглеродни емисии и дори да ревизира планираната забрана на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Германският канцлер Фридрих Мерц дори обеща, че ще направи „всичко по силите си“, за да предотврати „драстично съкращение“ в срока, като PHEV моделите често се посочват като възможна „гъвкава опция“ за бъдещото законодателство.

Новият анализ поставя под въпрос стратегическата роля на плъгин хибридите в енергийния преход и подсказва, че без сериозни корекции в методиката на оценка и по-строги изисквания към производителите, те могат да се окажат по-замърсяващи, отколкото полезни за климатичните цели на Европа.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.