Анализи
Разходи за живот: Британците плащат с близо £40 повече на месец за храна
Разходите на домакинствата за храна във Великобритания се увеличават с близо 40 паунда месечно. Хората все по-рядко се хранят навън в опит да пестят средства. На този фон има ръст в продажбата на хранителни стоки, като потребителите избират най-евтините асортименти. Веригите, които имат собствена марка отчитат ръст на търсенето им.
Според доклад на индустрията цитиран от Sky news експертите алармират, че все още е рано е да се каже кога инфлацията на хранителните стоки ще достигне своя пик.
Kantar Worldpanel отчете нова рекордна цифра за инфлация на хранителни стоки от 14,7% за четирите седмици до 30 октомври. По техни данни сега потребителите заплащат средно с 682 паунда повече на годишна база. Изследването е направено на 12 месечна база за едни и същи продукти.
От доклада става ясно, че предходния месец сумата е била 643 паунда, което води да заключението, че въз основа на тази цифрата инфлацията на хранителни стоки е 13,9%.
Установено е, че потребителите се хранят повече у дома, за да запазят разходите ниски, за да се подготвят за въздействието на очакваните рекордните разходи за енергия през зимата.
Kantar отчете скок от 5,2% в продажбите на хранителни стоки през 12-те седмици до края на октомври, което пък е най-бързият темп на растеж от април 2021 г.
Отделни данни от British Retail Consortium (BRC) сочат, че пазаруването на храни е довело до ръст от 1,6% в общите продажби на дребно миналия месец.
Разпродажбите за Черния петък са съвсем близо и много в момента се въздържат от разходите си за по-големи покупки.
Дрехите и обувките, чиито продажби бяха по-високи тази година, сега са намели, а паричната за това е топлото време, което е накарало клиентите да забавят покупката на зимни облекла.
Не така стои въпросът с отоплителните уреди. Рекорден рът отбелязаха продажбите на електрическите одеяла, фритюрниците и другите енергийно ефективни уреди. Такива стоки все по-често изчезват от рафтовете, въпреки желанието на потребителите да пестят.
Докладът на Kantar показва и други ясни тенденции, които личат в детайлния финансов отчет на веригата Карфур.
Продажбите на стоки със собствен етикет на супермаркетите са се увеличили с 10,3% през последните четири седмици, а търсенето на най-евтините асортименти е нараснало с 42%.