Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Рекордни върхове: Купувачите в САЩ са похарчили $5,5 милиарда за онлайн покупки в Деня на благодарността

Анализи

Рекордни върхове: Купувачите в САЩ са похарчили $5,5 милиарда за онлайн покупки в Деня на благодарността

Рекордни върхове: Купувачите в САЩ са похарчили $5,5 милиарда за онлайн покупки в Деня на благодарността - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Онлайн пазаруването в САЩ достигна рекордни върхове на Деня на благодарността и се очаква да нарасне през празничния уикенд, тъй като разпродажбите в Черния петък увеличават потребителските разходи в най-голямата икономика в света, съобщава „Файненшъл таймс“, предава БНР.

Купувачите са похарчили повече от 5,5 млрд. долара онлайн на Деня на благодарността, което е рекорд за всички времена, според Adobe Analytics, доставчик на данни, който проследява продажбите в 85 от 100-те най-големи интернет търговци на дребно в САЩ.

Онлайн пазаруването на Черния петък се очаква да достигне продажби за 9,6 млрд. долара, което е приблизително с 6% повече от миналата година.

Денят на благодарността отбеляза официалното начало на сезонната разпродажба за Черния петък и т.нар. „Кибер седмицата“, която всяка година се разраства като продължителност, примамвайки купувачите с големи отстъпки в магазините и онлайн.

Харчовете за Деня на благодарността бяха с 5,5% по-високи тази година, отколкото през 2022 г., и почти се удвоиха от едва 2,9 млрд. долара през 2017 г., посочва финансово издание.

Черният петък е един от най-натоварените дни в годината за магазините за потребителски стоки, а периодът между Деня на благодарността и „Кибер понеделника“ – понеделникът след празника, когато продавачите на електроника намаляват стоките – е от решаващо значение за годишните приходи на търговците на дребно в САЩ.

Въпреки икономическата несигурност, постоянната инфлация и опасенията от рецесията, които вредят на потребителските нагласи, „досега ръстът на електронната търговия остава устойчив поради силните ранни отстъпки“, отбеляза Вивек Пандя, анализатор в Adobe.

Онлайн разходите са се увеличили с почти 7% досега през този сезон на празнично пазаруване, достигайки почти 77 млрд. долара през първите 23 дни на ноември, тъй като продажбите с отстъпка започнаха по-рано, според Adobe.

Клиентите често чакат до Черния петък отстъпките, за да вземат по-скъпи артикули като телевизори и домакински уреди, които имат средна отстъпка в цената от около 20%, посочи още изследователската компания. Дрехите и аксесоарите са най-популярните покупки през уикенда, като търговците на дребно като J Crew публикуват отстъпка от 50% от каталожните си цени за облекло. Онлайн продажбите на играчки пък са нараснали със 182% на Деня на благодарността.

Увеличените потребителски разходи през празниците се движат от търсенето, а не от по-високите цени в резултат на все още устойчивата инфлация, казаха експерти.

Повече от 182 милиона души се очаква да пазаруват по време на разпродажбите в Черния петък, което е с 9% повече от миналата година, и което представлява рекорд от началото на проследяването през 2017 г., според Националната федерация на търговците на дребно. Тя прогнозира, че общото празнично пазаруване тази година ще достигне нов рекорд, достигайки 966 млрд. долара.

Тази година повече от три четвърти от онлайн разходите са направени за мобилни телефони, когато приятелите и семейството се събират за празника на Деня на благодарността, според Shopify. Схемите „купи сега - плати по-късно“ бяха използвани за продажби в Деня на благодарността за почти 500 млн. долара, като Adobe прогнозира, че те ще достигнат рекорд от 780 млн. долара през „Кибер понеделник“.

Празникът донесе оживена търговия и в други индустрии. Броят на пътниците, преминаващи през американските летища през седмицата преди Деня на благодарността тази година, е по-висок, отколкото през 2019 г. - точно преди началото на коронавирусната пандемия, съобщи Администрацията за сигурност на транспорта. Рязкото спадане на цените на бензина, които сега са на най-ниското си ниво от средата на 2021 г.,  се очаква да допринесе за натоварения ден по магистралите и предградията на САЩ.

Анкети