Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. „Схипхол“ инвестира милиарди: От багажа до условията на труд

Анализи

„Схипхол“ инвестира милиарди: От багажа до условията на труд

Схипхол инвестира милиарди: От багажа до условията на труд - Tribune.bg
Снимка:

През следващите 5 години международното нидерландско летище „Схипхол“ ще инвестира 6 милиарда евро за подобряване на условията на труд, услугите и инфраструктурата на летището. Това е най-големият инвестиционен план в историята на летището, посочва в блога си журналистът, Апостол Апостолов.

Главният изпълнителен директор Питер ван Оорд заяви пред медиите, че летището ще модернизира – помещенията за багаж, климатичните инсталации, ескалаторите, стоянките на самолетите, пътеките за рулиране и още много други неща, важни за комфорта на пътниците.

В плана е заложено  подобряване условията на труд на всички служители.

От мениджмънта обявиха, че за първите 6 месеца на тази година през летището са обслужени 31,8 милиона пътници, което е с 10% повече спрямо година по-рано. Нетната печалба е в размер от 224 милиона евро.

Ван Оорд заявява, че летището е инвестирало вече 3 милиарда евро в разширяване и подобряване на терминалите, но не било достатъчно, за да отговарят на високите поставени цели. Затова и този инвестиционен план от 6 млрд. евро бил решаващ. „В момента това е далеч от това, което искаме да предложим като качествено летище в Нидерландия. Нашата цел е да върнем удовлетворението на нашите пътници и доброто обслужване на нашите авиокомпании".

Според обществената телевизия Nos “Схипхол” страда от голям недостиг на персонал. Проучване на профсъюза FNV показало, че голяма част от служителите, сред които охранители и терминален персонал се оплакали от прекаленото натоварване, а недостигът на хора създавал предпоставки за по-занижена безопасност.

По време на отчета си за полугодието от мениджмънта обещали и да направят инвестиции в по-добра обработка на багажа. Като черен печат все още им стоял върху реномето новинарските материали от преди две години как хиляди куфари са оставени без надзор, а заради не добра координация на работния процес много от пътниците им се наложи търсят с часове своите багажи. Наскоро системата отново се сринала и се наложило отново да се чака дълго време докато всеки пътник получи багажа си.

За главния финансов директор на летището Робърт Карсоу е окуражаващо да види, че финансовите резултати се подобряват, но с оглед на последиците от корона кризата и последвалата заради войната в Украйна, все още са незадоволителни. "Постигането на нашите амбиции изисква значително увеличение и ускоряване на нашите оперативни парични потоци, без да губим фокус върху нашата конкурентна позиция", казва той.

Мениджмънтът не подмина и дълго дъвканата тема за редуциране на нощните полети на „Схипхол“ Първоначално предишното правителство на Марк Рюте искаше този план да се осъществи в две фази. От края на 2023 г. трябваше да достигне максимум 460 000 полета годишно, а след това до 440 000. През ноември миналата година този план беше спрян, тъй като получи силен отпор, подкрепен от съдебни решения. Последното такова е на Върховния съд, който постанови, че правителството не може просто така да намали броя на полетите.

Анкети