Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Високо напрежение: Delta Airlines в тежки спорове с CrowdStrike

Анализи

Високо напрежение: Delta Airlines в тежки спорове с CrowdStrike

Авиопревозвачът обвинява компанията експерт по киберсигурност за загубите си от 500 млн. долара

Високо напрежение: Delta Airlines в тежки спорове с CrowdStrike - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Delta Airlines изрази разочарованието си от CrowdStrike в ново писмо, след като двете компании започнаха спор след глобалния срив на мрежата миналия месец.

Базираният в САЩ превозвач обвини компанията за киберсигурност в „небрежност“, заявявайки, че е била принудена да отмени хиляди полети, а в резултат на това е загубила най-малко 500 милиона долара, предава BBC.

CrowdStrike отрече единствено да носи отговорност за прекъсванията на полетите на Delta, които според тях продължиха, след като други превозвачи вече са си били върнали  онлайн системите.

Срещу Delta вече има подаден колективен иск от името на засегнатите пътници.

Глобалният проблем с ИТ системите на 19 юли дойде от CrowdStrike, след като от компанията са изпратили повредена софтуерна актуализация на клиентите.

Microsoft изчисли, че са били засегнати 8,5 милиона Windows устройства по целия свят.

Услугите на Delta Airlines бяха засегнати дни след това, въпреки че изглежда, че други авиокомпании са се възстановили. Превозвачът отмени около 7000 полета за пет дни до 24 юли и сега се разследва от Министерството на транспорта на САЩ за прекъсванията.

Оттогава авиокомпанията обвинява CrowdStrike и Microsoft за смущенията и заплаши със съд. И двете фирми отхвърлят твърдението, че са отговорни.

Изпълнителният директор на Delta Ед Бастиан написа в декларация до Комисията по ценни книжа и борси в САЩ в четвъртък, че случилото се е „неприемливо“.

„Нашите клиенти и служители заслужават по-добро“, пише г-н Бастиан, добавяйки, че технологичният срив е засегнал 1,3 милиона клиенти на Delta.

CrowdStrike заяви в неделя, че ще се защити „агресивно“, ако Delta предприеме правни действия срещу нея.

Microsoft също каза, че ще отвърне на удара и добави, че нейният предварителен преглед показва, че Delta, за разлика от своите конкуренти, работи с остаряла ИТ инфраструктура.

В отговор Дейвид Бойс, адвокат на Delta, написа в писмо до CrowdStrike, че „няма основание – никакво – да се предполага, че Delta е по някакъв начин отговорна за дефектния софтуер, който срива системи по света“.

Той добави, че Delta Airlines е инвестирала милиарди долари в своята технология и каза, че се бори да възстанови операциите си поради зависимостта си от Microsoft и CrowdStrike.

CrowdStrike обвини Delta, че прокарва „подвеждащ разказ“.

Срещу Delta е заведено и дело от името на пътници, чиито полети са били отменени.

Съдебният иск гласи, че „нито една друга американска авиокомпания не е отменила една десета от полетите си“.

Анкети