Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Японците отделят все по-малко пари за коледни подаръци на децата

Анализи

Японците отделят все по-малко пари за коледни подаръци на децата

Японците отделят все по-малко пари за коледни подаръци на децата - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Високите цени охлаждат желанието на японците да харчат пари за коледни подаръци за децата. Средствата, които всяко домакинство отделя падат за четвърта поредна година. Така средният бюджет за пакети под елхата  е 7718 йени (около $52). Това е спад с 243 йени (приблизително .$1,70) от 2022 г. Това показват данните в проучване големия производител на играчки Bandai Co.

По традиция компанията провежда допитването всяка година от 1995 г. насам. Тазгодишното издание е проведено онлайн в началото на ноември. В него са участвали 600 души на възраст между 20 и 50 години, които имат деца на възраст между 3 и 12 години.

Миналата година 5,7% от респондентите са имали бюджет от 20 000 йени или повече, а средната сума в този най-висок клас е била 34 000 йени (приблизително 231 долара). От друга страна, тази година не само делът на респондентите с бюджет от 20 000 йени или повече намалява, но и средната сума в тази група също се понижи до 29 310 йени (около 200 долара). Това предполага, че спадът в разходите от най-високо ниво може да е намалил общата средна стойност, се посочва в проучването.

Най-честата причина за увеличаване на бюджета за подаръци за деца е „подходяща за възрастта промяна“ при 50,0%, докато тази за намаляване на разходите е „промяна в цената на подаръците, поискани от деца“, също при 50,0%. Около 34,4% от анкетираните също казват, че „другите разходи са се увеличили заради по-високите цени“.

Междувременно подаръците, които са най-желани от децата, са същите като предходната година: софтуер за игри с 19,0%, следвани от конзоли за игри със 7,0% и играчки за герои с косплей с 4,8%. Електронни устройства като смартфони, таблети и компютри са на четвърто място с 3,8%.

Електронните устройства попаднаха в челната петица за първи път тази година, след като преди това достигнаха 9-то място през 2018 г. Заявките бяха особено високи сред 9- до 12-годишните. Това вероятно се дължи на въвеждането на устройства като таблети като инструменти за обучение в класните стаи на началното училище и включени коментари на респондентите „Искам да използвам (устройство) и у дома“ и „Искам да гледам видеоклипове на голям екран."

Анкети