Анализи
За минути: Изкупиха билети за концерти на Coldplay, а по-късно се препродават на 30 пъти по-висока цена
Предстоящото турне на британската рок група Coldplay в Индия предизвика полицейско разследване и разтревожи феновете, след като прекупвачи изкупиха евтините билети, за да ги препродадат онлайн за повече от 1000 долара всеки.
Хиляди музикални фенове се опитаха и не успяха да си купят билети за трите концерта, насрочени за следващия януари във финансовия център Мумбай. Билетите се продават от популярния индийски онлайн портал за билети BookMyShow, предаде АФП.
Всичките три концерта се разпродадоха за минути, а неуспелите да се сдобият с билети бяха вбесени, когато видяха, че билетите за 70 долара се появяват в уебсайтове за препродажба на значително завишени цени.
„Билетите се продават на 10 пъти, 20 пъти, 30 пъти по-висока цена от тази на самия уебсайт. Нямаше да се чувствам добре, ако знаех, че съм платила за нещо 30 пъти повече от това, което можеше да съм заплатила“, заяви 19-годишният студент Анна Абрахам.
Местните медии съобщиха, че главният оперативен директор на BookMyShow е бил разпитван от полицията на 30 септември, след като е била подадена жалба от адвоката от Мумбай Амит Вяс. Той твърди, че продавача работи с „търговци на черния пазар“, за да спечели допълнително от продажбата на билети.
„Говорих с близо 100 души, за които знам, че редовно присъстват на концерти, никой от тях не се бе сдобил с билет. Това ме накара да се усъмня. Тогава реших да се обърна към полицията, тъй като знаех, че нещо не е наред“, каза Вяс.
BookMyShow публикува изявление след обществената реакция, заявявайки, че „няма общо“ с неразрешена продажба на билети.
„Скалпирането и продажбата на билети на черния пазар са строго осъждани и наказуеми от закона в Индия и BookMyShow категорично се противопоставя на тази практика“, заявиха от компанията.
Споровете около билетите за големи международни музикални или спортни събития не са нещо ново.
През 2022 г. американската мегазвезда Тейлър Суифт се нахвърли върху Ticketmaster след гнева на феновете относно продажбите на билети за концертите, организирани в рамките на нейното турне „Eras“, което обхваща целия свят.
Провалът предизвика дебати относно привилегированото положение на Ticketmaster в индустрията на фона на оплакванията на феновете от скрити такси, ширещо се скалпиране на билети и ограничен брой билети поради предварителни продажби.