Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Защо ЕК стартира разследване на китайските електромобили в Европа?

Анализи

Защо ЕК стартира разследване на китайските електромобили в Европа?

Защо ЕК стартира разследване на китайските електромобили в Европа? - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Съобщението на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен за разследване на китайските субсидии в производството на електромобили рискува да предизвика търговска война с Пекин.

ЕС ще започне разследване на вноса на нови електромобили с батерии, произведени в Китай, независимо дали са китайски или европейски марки. Такива разследвания се провеждат, когато чужда държава е заподозряна в субсидиране на продукти по начин, който вреди на европейската промишленост - какъвто е случаят според изпълнителната власт на ЕС.

Разследването на електронните автомобили все още не е започнало официално. След като това се случи, Комисията ще потърси реакция от китайското правителство и съответните компании. След това Комисията ще трябва да докаже дали износителите на автомобили са получавали субсидии от китайското правителство през определен период от време и дали тези субсидии са вредни за европейската промишленост. Ако това е така, Европейската комисия може да наложи вносни мита, известни в търговския жаргон на ЕС като изравнителни мита.

ЕС предприе действия в отговор на рязкото увеличаване на вноса на китайски електромобили. Според говорител на Европейската комисия китайските марки вече заемат пазарен дял от 8 %, който може да се удвои до няколко години.

Този бърз ръст накара Европейската комисия да започне собствено разследване, след като събра достатъчно доказателства за потенциални субсидии за електромобили.

След приключване на разследването Комисията може да наложи мита върху китайския внос на електромобили, за да ограничи щетите, нанесени на европейската промишленост. Колко високи ще бъдат тези мита, зависи от резултата от разследването за мащаба на китайските субсидии. Предишни разследвания на субсидиите често водеха до налагане на допълнителни мита в размер от 10 до 20 %.

Съществуващите европейски вносни мита върху електромобилите са 10 %, което е по-ниско от повечето други големи пазари. Американските мита върху китайския внос на електромобили например възлизат на около 27,5 %.

От правна гледна точка Брюксел не смята, че този ход е провокация спрямо Китай. Започването на разследването с цел търговска защита е в съответствие с правилата на световната търговия. Така че, дори ако Китай оспори бъдещите мита пред Световната търговска организация, ЕС е убеден, че може да отстоява позицията си в юридически план.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.