Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Изглежда, че Ford се отказва от целта си от 2030 г. в Европа да продава само електромобили

Автомобили

Изглежда, че Ford се отказва от целта си от 2030 г. в Европа да продава само електромобили

Изглежда, че Ford се отказва от целта си от 2030 г. в Европа да продава само електромобили - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Изглежда, че Ford има немерение да преразгледа плановете си за продажба на електрически автомобили в Европа. Припомняме, че през февруари 2021 г. от автомобилния производител обявиха намеренията си от 2030 г. да продават само електромобили на Стария континент. След данните, които показват значително по-бавното от очакваното приемане на EV на пазара в Европа от компанията явно променят донякъде посоката. Според новата бизнес стратегия на Ford продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие ще продължи да се поддържа, ако има достатъчно търсене.

„Ако видим силно търсене, например за plug-in хибридни превозни средства, ние ще ги предложим“, заяви генералният мениджър на Ford за Европа Мартин Сандер, цитиран от журналисти. Той казва, че колите с ДВГ може да доживеят до 2030 г. по време на среща в Лондон за бъдещето на автомобилите и призна, че търсенето на електромобили през 2023 г. е било „по-меко“ от първоначалната оценка на Ford.

През последните години Ford се подготвя за изцяло електрическа гама леки автомобили. Редици емблематични модели вече излязоха от производство. Сред тях са Mondeo, който до 4 април 2022 г. се произвеждаше в завода на компанията във Валенсия, Испания. Фабриката в Крайова, Румъния през същата година преустанови производството на EcoSport. Компанията също уби Последният Ford Fiesta беше произведен на 7 юли 2023 г. в завода в Кьолн, Германия.

През 2025 ще бъде произведен и последният Focus.

На този фон конкурентните компании изглежда, че забавят раздялата си с колите с ДВГ. Volkswagen Group все още не се отказва от производството на малките Polo, Ibiza и Fabia, както и по-големите модели Passat, Superb или Tiguan и Kodiaq, заедно с по-модерния Touareg, пише Automotive News Europe, цитирана от световните агенции. По същия начин Stellantis предлага множество модели с двигатели с вътрешно горене, от супермини моделите 208 и Corsa до много кросоувъри и SUV автомобили.

Ford пое огромен риск, като премахна някои от най-важните модели, надявайки се, че електромобилите ще хванат популярност. Търсенето на електрически автомобили обаче се охлажда, което поражда опасения относно залога, направен от компанията.