Автомобили
Лош сигнал: Заводът на Ford в Кьолн свива производството, ще бъдат съкратени 1000 работни места

Американският автомобилен гигант Ford обяви, че ще съкрати до 1000 работни места в завода си в германския град Кьолн поради слабото търсене на електрически автомобили в Европа.
Заводът ще работи само на една смяна на ден от януари 2026 г., заяви Ford, което означава, че работните места ще бъдат обект на доброволно съкращение.
„Търсенето на електрически автомобили в Европа остава значително под прогнозите за сектора. Затова Ford ще превключи производството в завода в Кьолн на една смяна на ден от януари 2026 г.“, каза компанията.
Припомняме, че производството на електромобили в предприятието стартира през лятото на миналата година, като първонаалните планове бяха там да се произвеждат около 250 000 електрически превозни средства годишно.
Обаче пониженото търсене на електромобили в Европа и значителните загуби за компанията от последните години, доведоха до необходимостта от свиване на разходите, в това число и мащабни съкращения на служители.
Настоящият ход на Ford идва на фона на по-рано потвърдените намерения за освобождаването на 2900 служители в Германия. От компанията имат програма за намаляване на разходите в цяла Европа, която стана известна още в края на миналата година. Тогава от американския производител обявиха, че се готвят да съкратят 4000 работни места в Европа до 2027 г.
Това предизвика протести именно в завода в Кьолн. В опит да разреши проблемите тогава, канцлерът Олав Шолц посети предприятието и обеща, че Германия ще защити статута си на голяма индустриална сила.
Работниците от предприятието стачкуваха и преди да бъде сключено споразумение през юли, което според представители на синдиката IG Metall ще удължи гаранциите за заетост на повече от 10 000 работници в завода до 2032 г.
Ford похарчи 2,3 милиарда евро за преустройство на завода в Кьолн за производство на електромобили в очакване на по-високо търсене на коли с ниски емисии.
Но продажбите на електромобили в Европа не успяха да се повишат поради високите начални разходи и оскъдната инфраструктура за зареждане.
Колите с батерии съставляват около 15% от продажбите на автомобили на континента през първата половина на годината.