Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Лош старт на годината: Volkswagen Group с 37% спад на оперативните печалби за първото тримесечие

Автомобили

Лош старт на годината: Volkswagen Group с 37% спад на оперативните печалби за първото тримесечие

Лош старт на годината: Volkswagen Group с 37% спад на оперативните печалби за първото тримесечие - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

С 37 % спад на оперативните тримесечни резултати е започнала годината за Volkswagen Group. Понижението е спрямо първото тримесечие на 2024 г. Отчетената от компанията оперативна печалба за периода януари – март на 2025 г. се е понижила до 2,9 млрд. евро на фона на редица затруднения в производството и опити за свиване на разходите през последната година.

Volkswagen Group© Volkswagen Group Volkswagen Group

Припомняме, че Volkswagen обяви планове за затварянето на няколко ключови завода в Германия, като в опит за справяне с кризата завладяла европейския автомобилен сектор предприе мащабни съкращения и се сблъска с недоволството на синдикатите.

Олаф Шолц: Затварянето на заводите на Volkswagen ще е погрешен ход
Край на стачките: Volkswagen се споразумя със синдиката, но плана за съкращения на служители остава

По данни на компанията оперативна печалба за първото тримесечие на 2024 г. е била 4,59 млрд. евро. Предварителните очаквания на компанията за резелтатите от първото тримесечие на 2025 г. бяха свързани с още по-голям спад. От Volkswagen прогнозираха понижение на оперативната тримесечна печалба до 2,8 млрд. евро.

На този фон обаче продажбите на групата са нараснали с 3% поради по-високите продажби на пазари извън Китай. Ръст е отчетен в Европа (+4%) и Южна Америка (+17%), което компенсира лекия спад в Северна Америка (-2%) и очаквания спад в Китай (-6%).

Приходите на дъщерната компания Brand Group Core, под чиято шапка попадат Škoda, SEAT и CUPRA са се увеличили. Резултатите на Brand Group Progressive, под чието ръководство се произвеждат Audi, Bentley, Lamborghini и Ducati също са се повишили. Подобрява се и бизнеса с финансови услуги на компанията. Това увеличение обаче е забавено от спад в приходите и продажбите на Brand Group Sport Luxury, където попада Porsche. Подразделението за камиони и тежкотоварни автомобили TRATON също отчита по-ниски продажби.

Анкети