Автомобили
От General Motors увеличат работните места през 2024 година, въпреки прехода към EV
От General Motors обявиха, че планират да увеличат наетите в компанията служители през следващата година, въпреки притесненията автомобилните работници, че преминаването към електрически превозни средства ще намали нуждите от работна ръка.
GM, Ford Motor и компанията-майка на Chrysler Stellantis миналия месец започнаха договорни преговори с профсъюза United Auto Workers (UAW) преди изтичането на 14 септември на текущите четиригодишни трудови договори.
По данни на Ford, изнесени през миналата 2022 година електромобилите, които са по-прости и имат по-малко механични части, ще изискват 40% по-малко труд спрямо превозни средства с двигател с вътрешно горене.
Производственият директор на GM, Джералд Джонсън, обаче е на друго мнение. В свое видео обръщение той каза, че не е съгласен с тази теза.
„Всъщност очакваме броят на наетите от нас служители да нарасне през 2024 г.“, обясни Джонсън.
От GM категорично вървят към целта си да прекратят продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.
Друг ключов въпрос в преговорите около колективния трудов договор, воден от профсъюза United Auto Workers (UAW) с автомобилните компании е заплащането и отношението към работниците в заводите за батерии на съвместното предприятие на GM.
Още в петък от CFRA Research понижиха рейтинга на GM поради опасения относно възможна стачка, след като UAW поиска големи увеличения на заплатите и обезщетенията.
Тогава от Stellantis заявиха, че планират справедливи бонуси за конкретни служители, допринесли за успеха на компанията, но подчертаха, че ще бъде от решаващо значение да се намери „общ език, който да не застраши способността на компанията да продължи с инвестициите си“.
От UAW искат увеличение на заплатите с повече от 40% за срока на четиригодишния договор, включително първоначално увеличение с 20% и 5% годишни увеличения на възнагражденията, започващи от септември 2024 г.
От GM отбелязаха, че предложенията на UAW по-скоро „ще застрашат способността на автомобилния производител „да прави това, което е правилно за дългосрочната полза на екипа".
От синдикатът настоява за значителни промени и в обезщетенията, включително пенсии с дефинирани доходи за всички работници и по-кратки работни седмици.
Сред исканията са временните служители, работещи в автомобилните компании в САЩ да бъдат назначенни за постоянно; да се увеличи платения отпуск.
Президентът на UAW Шон Фейн във вторник изрази подкрепа за 32-часова работна седмица, намалена от традиционните 40 часа.
Според източници на Ройтерс, синдикатът е предложил на компаниите и еквивалентен вариант – един платен почивен ден всяка седмица, на фона на пилотните проекти в световен мащаб за четиридневна работна седмица.