Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Парижани гласуват днес „за“ или „против“ забраната на електрически тротинетки в града

Автомобили

Парижани гласуват днес „за“ или „против“ забраната на електрически тротинетки в града

Въпросът, който парижкото кметство задава на общоградския миниреферендум, е: „За или против скутерите на самообслужване в Париж?“

Парижани гласуват днес за или против забраната на електрически тротинетки в града - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Електрическите скутери под наем може скоро да изчезнат от улиците на Париж, ако парижани гласуват днес за премахването им от града, съобщава Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Въпросът, който парижкото кметство задава на общоградския миниреферендум, е: „За или против скутерите на самообслужване в Париж?“

Отговорът може да обрече на гибел един от водещите пазари за бързи двуколесни превозни средства, които разшириха възможностите за придвижване не само във френската столица, но и в други градове по света.

Пръснати из Париж, лесни за намиране и наемане с помощта на изтеглено приложение и сравнително евтини, скутерите са хит сред туристите, които обичат скоростта им и свободата, която предлагат.

За петте години от въвеждането им, следвайки примера на споделените автомобили и велосипеди, скутерите под наем също си спечелиха последователи сред парижани, които не искат или не могат да си позволят собствени, но харесват възможността да избегнат метрото и другия обществен транспорт.

Но на фона на оплакванията, че електронните скутери са грозна гледка и заплаха за трафика, кметицата на Париж Ан Идалго и някои от нейните заместници искат да забранят „свободно плаващите“ скутери (наречени така, защото се вземат и оставят по желание на наемателите им) преди френската столица да стане домакин на Олимпийските игри догодина.

Заместник-кметът по транспорта на Париж Давид Беляр казва, че скутерите са участвали в стотици инциденти. Той също така казва, че те са по-вредни за околната среда от ходенето пеша, карането на колело или автобусите и са твърде бързи и анархични в претъпкания, компактен и исторически град, където пространството е на първо място. Те създават „усещане за обща несигурност в общественото пространство, особено за най-уязвимите хора, имам предвид възрастните хора или хората с увреждания“, каза той в интервю за Асошиейтед прес.

„Има някои ползи, но това, което виждам днес е, че недостатъците са повече“.

Договорите на Париж с трите компании за отдаване под наем Dott, Lime и TIER изтичат в края на август. Дали електронните скутери под наем ще оцелеят в Париж след това, ще зависи от гласуването днес, в което могат да участват всички регистрирани гласоподаватели в града, включително и тези от други страни от Европейския съюз. Кметството вече обеща да уважи резултата, какъвто и да е той.

Анкети