Автомобили
Дъщерната компания за камиони и автобуси на Toyota с 5-годишна забрана за внос на дизелови двигатели в САЩ
Според съдебно споразумение компанията ще признае вината си за измама относно количеството вредни емисии на нейните дизелови двигатели и ще плати глоба от 1,6 млрд. долара
Дъщерната компания на Toyota Hino Motors се е съгласила да подпише споразумение, според което трябва да плати глоба от 1,6 млрд. долара и да се признае за виновна за измама на американските регулатори относно количеството емисии, произведени от нейните дизелови двигатели.
Освен това на компанията за камиони ще бъде забранено да изнася своите дизелови двигатели в страната за пет години.
Това идва, след като Hino беше обвинен в измама в съд в Детройт за продажба на 105 000 незаконни двигателя в САЩ между 2010 и 2022 г.
Споразумението все още изисква одобрение от американски съд, предават информационните агенции.
Според Министерството на правосъдието на САЩ, Hino е предоставил „фалшиви и измамни“ данни за тестове за емисии и разход на гориво в „престъпен заговор“, който му е позволил да внася и продава своите двигатели в Съединените щати.
В допълнение към петгодишната забрана за внос на дизелови двигатели, Hino също се ангажира с план за съответствие и етика през този период.
Агенцията за опазване на околната среда на САЩ каза, че Hino също се е съгласила да изтегли някои тежкотоварни камиони с нарушения и да замени двигателите на корабите и локомотивите в цялата страна, за да компенсира излишните емисии във въздуха.
За да покрие разходите, произтичащи от правните проблеми, Hino каза, че във финансовите си резултати за второто тримесечие, обявени през октомври, е отчела изключителна загуба от 230 милиарда йени (£1,2 милиарда, $1,48 милиарда).
През последното десетилетие няколко производители на автомобили признаха, че са излъгали за емисиите, произвеждани от техните дизелови двигатели.
В това, което стана известно като скандала „Dieselgate“, бяха замесени марки от цялата корпоративна империя на Volkswagen, включително Audi, Porsche, Seat и Skoda, както и самия Volkswagen.
Volkswagen е похарчил повече от 30 милиарда евро (25 милиарда британски лири, 30,9 милиарда долара) за плащане на глоби, изтегляне от пазара и компенсиране на своите клиенти.