Автомобили
Преходът към електромобилността - предизвикателство за автомобилния бизнес в САЩ
Автомобилните търговци са от съществено значение за приемането от клиентите на електромобилите. Автопроизводителите Ford и GM работят с търговски посредници, автодилъри и дистрибутори в САЩ, вместо да предлагат директни продажби като Tesla.
Дилърите са лицето и гласът пред купувача на автомобили по ключови въпроси, свързани с EV, включително данъчни стимули за преминаването към електрическа мобилност и въпроси относно инфраструктурата за зареждане.
Много собственици на автокъщи в САЩ са съгласни с прехода към EV, но част от тях искат повече отстъпки от автомобилните компании, за да плащат за ключови инвестиции и се притесняват, че производителите на оригинално оборудване за електромобилите ще упражняват твърде много контрол по време на най-голямата промяна в транспорта от един век насам, предава CNBC.
След жилище, покупката на кола е най-скъпата придобивка за повечето потребители, която ще направят през живота си. При положение, че се налага обществените нагласи при покупка и избор на автомобил да бъдат променени в полза на електрическите превозни средства, захранвани с батерии, търговците имат ключова роля. Мрежата от франчайз дилъри на автомобили, които предоставят информация, услуги и продажби лице в лице са от съществено значение за избора, който биха направили клиентите, така че компании като GM и Ford работят в тясно сътрудничество с тях. Но въпреки това тази промяна представлява предизвикателство и за двете страни на автомобилния бизнес.
„Никога не сме имали промяна от такъв мащаб в автомобилната индустрия“, каза Роб Ернандес, президент на базираната в Монтерей Парк, Калифорния Camino Real Chevrolet.
„Автомобилните производители правят всичко възможно, за да направят тази промяна, но регулацията е по-скоро движещата сила за това как всички ние ще трябва да се ориентираме.“
Той визира родния си щат Калифорния, където 100% от продажбите на нови автомобили трябва да бъдат на електромобили до 2035 г.
„Мога да говоря само от името на GM“, каза Ернандес. „Те се съобразяват с нас, но в този момент пейзажът непрекъснато се променя“, казва той и добавя, че тази промяна се приема по-скоро с въодушевление от повечето търговци на автомобили, които са оптимисти в контекста на електромобилността.
В момента много потребители искат по-рационализиран процес при плащане, като почти всяка транзакция вече има някакъв онлайн компонент, според Брайън Маас, президент на Калифорнийската асоциация на дилърите на нови автомобили. Но със сложния характер на сделката за покупка на електронно превозно средство (замяна, финансиране, закупуване на разширени гаранции и други продукти), напълно онлайн изживяването ще работи само за процент от купувачите на автомобили. „Останалите 99% все още държат да направят тест драйв, преди да инвестират над 50 000 долара в каквато и да било нова кола“, каза той.
Това предпочитание вероятно ще важи с пълна сила и за електромобилите. Неотдавнашен доклад на Калифорнийския съвет за въздушни ресурси - CARB цитира „избора на клиентите“, „наличността на превозното средство“ и „достъпността“ като ключови за масовото приемане на електромобилите, като във всички тези компоненти ключова роля имат дилърите.
„Мисля, че CARB разбира, че дилърите са от съществено значение за приемането на електромобилите“, казва Маас.
Той посочи няколко фактора. Първо и най-очевидното е, като изключим Tesla е, че дилърите са тези, които трябва да обяснят и продадат тази нова технология на масовия пазар. Второ, всички стимули, приети на федерално ниво и в щати като Калифорния, се администрират от или чрез дилъри. И накрая, електромобилите няма да се доближат до достъпни цени в краткосрочен план без дилърите да предоставят тези средства на потребителите и да им обяснят как работят програмите, от които биха могли да се възползват в момента на покупката.
От компанията „Kerrigan Advisors“, която работи с дилърски групи за продажби и придобивания, отбеляза, че Ford, в сравнение с някои водещи глобални автопроизводители, има сравнително голяма дилърска мрежа, която да управлява по време на прехода към EV. „За някои подходът на Ford е начин да се отсеят по-малките търговци, които не желаят да направят инвестиция в EV“, каза Ерин Кериган, основател и управляващ директор на „Kerrigan Advisors“.
„Имайте предвид, че Ford има над 3000 франчайза в САЩ“, каза Кериган. „За разлика от това Toyota има само 1482 и продава повече превозни средства от Ford.“