Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Системите за самоуправление на Tesla отново обект на регулаторно разследване в САЩ

Автомобили

Системите за самоуправление на Tesla отново обект на регулаторно разследване в САЩ

Системите за самоуправление на Tesla отново обект на регулаторно разследване в САЩ - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Американската агенция, отговаряща за регулирането на пътната безопасност, разкри, че проверява софтуерните системи за самоуправление на Tesla, съобщи „Би Би Си“.

Оценката на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) обхваща 2,4 млн. автомобила Tesla от различни модели, произведени между 2016 г. и 2024 г.

Действията на NHTSA са първата стъпка към евентуално изземване, което агенцията може да поиска от компанията, управлявана от технологичния милиардер Илон Мъск.

Tesla не отговори веднага на запитване "Би Би Си" относно разследването.

Предварителната оценка на NHTSA е направена след 4 доклада за произшествия, свързани с използването на софтуера на Tesla „Full Self-Driving“, или FSD.

Агенцията заяви, че катастрофите са свързани с намалена видимост на пътното платно, с мъгла или отблясъци от слънцето.

При един от инцидентите Telsa е блъснала смъртоносно пешеходец, а при друг някой е бил ранен, заяви NHTSA.

Оценката има за цел да определи дали системите за самоуправление на Tesla могат да откриват и да реагират по подходящ начин при условия на намалена видимост. Тя също така ще проучи дали други катастрофи със самоуправляващи се автомобили са се случили при подобни условия.

В своето известие агенцията отбелязва, че въпреки етикета, пълното самоуправление всъщност е „частична система за автоматизация на шофирането“.

Съобщението на NHTSA идва седмица след бляскавото представяне на кибертаксито създадено от Мъск на площадката на студиото Warner Bros. в Бърбанк, Калифорния.

По време на събитието той заяви, че концепцията за напълно автономно роботакси, което работи без педали и волан, ще бъде на пазара до 2027 г.

Някои анализатори и инвеститори обаче не бяха впечатлени.

След представянето на превозното средство акциите на компанията са спаднали с 8%. Акциите бяха предимно стабилни след известието от NHTSA.

За разлика от Waymo, предприятието за самоуправление, ръководено от Alphabet, компанията майка на Google, автономните системи на Tesla разчитат до голяма степен на камери и изкуствен интелект.

Подходът на Мъск струва по-малко от внедряването на високотехнологични сензори като Lidar и радар, които са от решаващо значение за програмата за автомобили без шофьори на Waymo.

Етикети: Tesla (102)
Анкети