Автомобили
След неуспешната колаборация с Honda: Nissan с мрачна прогноза за огромна годишна нетна загуба

Изпитващият затруднения японски автомобилен гигант Nissan отправи сериозно предупреждение за печалбата, като прогнозира огромна загуба в размер до 5,3 млрд. долара през финансовата 2024-25 г., предаде АФП.
Като един от 10-те най-големи автомобилни производители по продажби на единици, Nissan е силно задлъжнял, има проблеми с продажбата на автомобили на китайския пазар и подобно на своите колеги е изправен пред потенциален удар от митата върху автомобилите на президента на САЩ Доналд Тръмп.
„Предприемаме благоразумната стъпка да преразгледаме прогнозата си за цялата година, отразяваща задълбочен преглед на резултатите ни и балансовата стойност на производствените активи“, съобщи главният изпълнителен директор Иван Еспиноса.
„Сега очакваме значителна нетна загуба за годината, дължаща се основно на голяма обезценка на активи и разходи за преструктуриране, тъй като продължаваме да стабилизираме компанията. Въпреки тези предизвикателства разполагаме със значителни финансови ресурси, силен продуктов конвейер и решимост да обърнем Nissan през следващия период“, добави той.
Nissan - който ще обяви приходите си в средата на май за финансовата 2024-25 г., приключила на 31 март - заяви, че очаква да отчете целогодишна нетна загуба от 700-750 млрд. йени (4,9-5,3 млрд. долара).
През февруари компанията прогнозира много по-малка годишна нетна загуба от 80 млрд. йени (560 млн. долара).
В последните години Nissan преминаваше от криза в криза, тъй като беше засегната от ареста на бившия си шеф Карлос Гон, пандемията от Ковид и войната в Украйна.
Миналата година Nissan обяви съкращаването на 9000 работни места в целия свят и отчете 93% спад на нетната печалба за първото полугодие.
След това преговорите за сливане с нейния конкурент Honda - разглеждани като опит за настигане на Tesla и китайските фирми за електромобили - се провалиха през февруари.
Тези дискусии се разпаднаха, след като Honda предложи да превърне своя конкурент в дъщерно дружество вместо обявения по-рано план за интегриране в рамките на нов холдинг.