Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. След слабо търсене: Porsche забавя електрическия преход

Автомобили

След слабо търсене: Porsche забавя електрическия преход

След слабо търсене: Porsche забавя електрическия преход - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Германският производител на спортни автомобили Porsche обяви, че значително ще забави прехода си към електромобили заради слабото търсене. Това принуди компанията-майка Volkswagen да предупреди за загуби за милиарди долари.

Това е поредното сътресение за концерна с 10 марки – най-големия автомобилостроител в Европа, който се бори не само със забавения електрически преход, но и със силната конкуренция от Китай, както и с митата, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп срещу вноса от редица държави.

„Преструктурираме Porsche във всички направления,“ заяви изпълнителният директор Оливър Блуме, като компанията представи планове, представляващи сериозен обрат в електромобилните ѝ амбиции.

„С това искаме да отговорим на новите пазарни реалности и променящите се потребителски изисквания,“ допълни той.

Volkswagen уточни, че промените в електрическите планове на Porsche и други разходи ще намалят оперативните резултати на групата с 5,1 млрд. евро (6 млрд. долара) през финансовата 2025 г.

Сред мерките на Porsche са:

отлагане на лансирането на някои изцяло електрически модели;

удължаване на живота на бензинови и хибридни автомобили;

нов SUV модел, който първоначално трябваше да е само електрически, ще се предлага изключително с двигатели с вътрешно горене и хибрид при премиерата си.

Компанията, известна с модела 911, посочи като причина „значително по-бавния растеж на търсенето на премиум изцяло електрически автомобили“. Миналия месец Porsche вече се отказа от плановете си за масово производство на собствени батерии за електромобили.

Porsche с ключово решение за производството на батерии

BMW и Mercedes-Benz, както и редица германски доставчици на авточасти, също прибягват до мащабни съкращения, опитвайки се да наваксат спрямо новите и агресивни конкуренти.

Анкети