Автомобили
Срещу конкуренцията от Китай: Honda и Nissan ще работят заедно по технология за електромобили
Honda и Nissan, съответно вторият и третият по големина производител на автомобили в Япония след Toyota, загърбиха съперничеството, за да се спарвят заедно с конкуренцията на пазара на електромобили, идваща от Китай. Двете японски автомобилни компании ще работят заедно по технология за електромобили, включително компоненти и софтуер, след подписването на меморандум за разбирателство, предават медиите в страната.
Чрез сътрудничеството си Honda и Nissan ще комбинират своите ресурси в стремежа си да намалят разходите си за производство.
Традиционните производители се борят да се конкурират печелившо с нововъзникващата конкуренция в сектора на електрическите превозни средства.
За кратко време китайските BYD и Li Auto успяха да спечелят сериозен пазарен дял в индустрията. Припомняме, че в началото на 2024 г. BYD (Build Your Dreams), изпревари Tesla като най-продаван производител на електрически автомобили. Освен това за първия месец на годината, 20% от всички внесени електромобили в Япония са били дело на BYD.
И въпреки, че Nissan беше пионер в разработването на електромобили за масовия пазар още през 2009 г., компанията все повече изостава на фона на китайските играчи, които имат достъп до по-евтини суровини, по-евтина работна ръка, както и до по-голям мащаб от потенциални клиенти.
От Honda и Nissan уточняват, че споразумението им е необвързващо и не включва никакъв капитал, което означава, че партньорството би могло лесно да се разтрогне.
Неотдавна в Япония се заговори за проект, който да обедини двете компании. В края на 2019 г. представители на правителството в страната се опитаха да убедят автомобилните производители да извършат пълномащабно сливане, за да създадат национален шампион, но идеята беше бързо отхвърлена, както от Honda, така и от Nissan.
Настоящето обединяване на усилия обаче е от друго естество и с дуга цел. Според анализатори в мемурандума между двете автомобилни компании прозира опита им за оцеляване в бързоразвиващ се пазар, изправяйки се срещу общ съперник.
Honda и Nissan продават повече от 3 милиона коли в световен мащаб. Очаква се партньорството им да се отрази, както на операциите им в Япония, така и в чужбина.