Автомобили
Старт на доставките: Продадените електрически коли SU7 на Xiaomi са били до 5 пъти повече от очакваното
Продажбите на новия китайски електромобил SU7, първата електрическа кола на Xiaomi, са били между 3 и 5 пъти по-високи от очакваното. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Лей Джун по време на двучасово живо предаване в китайския еквивалент на TikTok – Douyin. Събитието, събрало над 34 милиона зрители беше по повод предсрочния старт на масовите доставки на SU7, предава Ройтерс.
Припомняме, че Xiaomi пусна своя електромобил, който е вдъхновен от визията на Porsche, в края на миналия месец, навлизайки на висококонкурентния китайски пазар с привличаща вниманието цена - под $30 000 за базовия си модел. За сравнение - базовият модел на Tesla Model 3 в Китай се предлага с $4000 по-висока цена.
Тогава, според информация на Xiaomi, само в рамките на първите около 30 минути след старта на продажбите бяха получени рекордните 50 000 поръчки, а в рамките на 24 часа техният брой беше достигнал до цели 88 898 поръчки.
Производителят, доскоро извествен само със своите смартфони и малки домакински уреди, вече направи своите първи достваки на електромобила си за отбрани клиенти на 3 април. Тогава около 5000 автомобила с допълнителни екстри и специално оборудване отпътуваха към своите собственици.
Днес, с 12 дни по-рано от предварително обявения срок, беше даден и официалния старт на доставките за стандартната версия на SU7 в Пекин и Шенжен.
По време на събитието Лей коментира, че въпреки добрите резултати, компанията очаква да загуби пари от SU7, като засега няма планове да създава офроуд превозни средства и ще се фокусира предимно върху настоящите модели.