Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Volvo прогнозира стабилни продажби въпреки високата инфлация

Автомобили

Volvo прогнозира стабилни продажби въпреки високата инфлация

Volvo прогнозира стабилни продажби въпреки високата инфлация - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Volvo Cars отчете спад в печалбата си през второто тримесечие, но шведският автомобилен производител прогнозира двуцифрени продажби за годината въпреки високата инфлация и повишаващите се лихвени проценти.

Volvo Cars, чийто мажоритарен собственик е китайският автомобилен производител Geely, отчете нетна печалба от 3,5 млрд. крони (342 млн. долара) през второто тримесечие в сравнение с девет милиарда крони през същия период от април до юни миналата година.

Спадът се дължи на сравнението на тазгодишните данни с увеличението на печалбата през 2022 г. от листването на борсата на звеното за електрически автомобили Polestar.

Volvo Cars излиза от затрудненията във веригите за доставки, които засегнаха автомобилния сектор, след като държавите се отказаха от ограниченията на Covid.

Но сега предприятията по света са изправени пред по-високи разходи за суровини след нахлуването на Русия в Украйна миналата година, което доведе до рязко покачване на инфлацията.

Централните банки повишават лихвените проценти в усилията си да намалят ръста на потребителските цени.

Volvo Cars отчете 25% ръст на продажбите на дребно, като през второто тримесечие са продадени 178 800 единици.

„Въпреки че повишаването на лихвените проценти на някои от най-големите ни пазари оказва натиск върху потребителите и пазара като цяло, търсенето на нашите автомобили продължава да бъде стабилно“, заяви главният изпълнителен директор Джим Роуън в отчета за приходите.

„Ако приемем, че няма допълнителни неочаквани смущения във веригата за доставки, очакваме стабилен двуцифрен ръст на продажбите на дребно за цялата година“, каза Роуън.

Компанията, която планира да се откаже от автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, до 2030 г., заяви, че напълно електрическите автомобили са съставлявали 16% от продажбите през второто тримесечие, което е повече от два пъти повече в сравнение с миналата година.

Маржовете на печалба за електрическите автомобили са били „леко повлияни“ от по-високите цени на лития, използван за производството на батерии, но компанията очаква по-ниски разходи през тази година.

Анкети