Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Задава ли се нов европейски автомобилен колос?

Автомобили

Задава ли се нов европейски автомобилен колос?

Задава ли се нов европейски автомобилен колос? - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Ще има ли сливане между "Стелантис" (Stellantis) и "Рено" (Renault), подсилено от стратегически съюз с Бе Ем Ве (BMW)? Слуховете за евентуалната поява на европейски автомобилен колос стават все по-интензивни, макар и да няма официална информация за такава операция. Подобен развой би съживил европейския автомобилния сектор, който преминава през сериозна криза.

Изправени пред предизвикателства от епохален характер, които поставят на тежко изпитание способността на европейското автомобилостроене да се обнови и да се конкурира с Китай в областта на електрическите автомобили, големите марки на Стария континент биха могли да прибегнат към стратегически обединения.

Слуховете за възможната поява на автомобилен гигант, създаден от сливането на "Стелантис" и "Рено" започнаха още в началото на годината с по-голяма отвореност към подобен сценарий от френска страна и по-голям скептицизъм от страна на главния изпълнителен директор на "Стелантис" Карлош Тавареш и президента Джон Елкан. При посещението си в центрове на френско-италианския автомобилостроител в Източна Франция Тавареш дори определи слуховете за сливане между "Стелантис" и "Рено" като "чиста спекулация". Подобна позиция изрази в Париж и главният изпълнителен директор на "Рено".

"Стелантис" намали тази седмица прогнозата си за маржа на печалбата за 2024 г., позовавайки се на влошаващите се тенденции в сектора, по-високите разходи за реорганизиране на операциите в САЩ и китайската конкуренция при електрическите превозни средства и това накара медиите да подновят темата за раждането на автомобилен гигант "Стелантис – Рено"

Автомобилен колос с 18 марки би могъл да бъде решението на кризата, в сектора в Европа, която може да нанесе щети на стратегическите производители на автомобили: това е мотивът, който се крие зад настойчивите слухове за сливане между "Стелантис" и  "Рено".

Подобен сценарий би се превърнал в повратна точка в глобалния автомобилен сектор, тъй като четвъртият по големина автомобилостроител в света, създаден от алианса  Пе Ес А - Фиат-Крайслер (PSA-Fiat Chrysler), вече има голяма тежест с 14 марки, включително "Фиат" (Fiat), "Пежо" (Peugeot), "Джийп" (Jeep) и "Ситроен" (Citroën). Ако "Рено" се присъедини към това обединение, ще добави 4 допълнителни марки.

Условното наклонение обаче засега остава задължително, тъй като по всичко изглежда, че двете замесени автомобилни компании обявяват различни проекти за бъдещето..

Докато от една страна главният изпълнителен директор на "Рено" Лука Де Мео изрази интерес към сътрудничество и създаването на "Еърбъс" (Airbus) в автомобилостроенето", който да обедини усилията и да се справи с предизвикателствата на електрификацията и китайската конкуренция, то ръководството на "Стелантис" прояви по-голям скептицизъм.

Според  информация на Ройтерс Елкан е заявил преди време: "Няма план, който да е на проучвателен етап, за операции по сливане с други производители". Освен това Тавареш казва, че е загрижен заради процеса на унифициране на марките в случай на създаване на една-единствен автомобилен колос.

Освен това има опасения, че сливането на  "Стелантис" и "Рено" може да постави Италия в неизгодно положение и вместо това да засили френския дял в автомобилния сектор. Франция има дял от 15 на сто в националната си автомобилна компания. Реорганизацията на производството, според първоначалните оценки на анализаторите, би била неизгодна за италианските заводи, които и без това вече са в трудно положение.

И накрая, каква роля ще има Бе Ем Ве (BMW)  в един хипотетичен съюз със зараждащия се титан на европейските автомобили? Без съмнение едно стратегическо и по-силно сътрудничество с германската компания  може да осигури решаваща подкрепа за електрическите превозни средства от висок клас.

Някои подробности за стратегиите на европейските производители на автомобили могат да бъдат разкрити на  автомобилното изложение в Париж, което ще започне на 13 октомври и на вероятна тристранна среща на върха между "Стелантис", "Рено" и Бе Ем Ве на 15 октомври.

Какво е бъдещето на европейския автомобилен сектор на фона на настоящата криза?

Спекулациите  за сливането между "Стелантис" и "Рено" се вписват  в много сложен контекст за автомобилния сектор в Европа.

"Стелантис" се присъедини към конкурентите Бе Ем Ве (BMW), "Мерцедес" (Mercedes) и "Фолксваген" (Volkswagen)  и предупреди, че е възможен спад на печалбите тази година. Автомобилостроителят определи марж на коригираната оперативна печалба между 5,5 на сто и 7 на сто за целия период на 2024 г., което е понижение спрямо предишната "двуцифрена" прогноза.

Междувременно британският производител на луксозни автомобили "Астън Мартин" (Aston Martin) също предупреди за възможен спад на печалбата за цялата година  заради прекъсванията по веригите за доставки и слабите продажби в Китай, оказващи отрицателно влияние.

Корекциите надолу в прогнозите за печалбите идват в момент, в който ЕС  финализира планове за възможни мита за китайски електрически превозни средства. Европейските производители в сектора се борят със забавянето на търсенето и несигурността за продажбите на електрически автомобили на Стария континент.

Заради недостатъчната подкрепа за процеса на електрификация, от която се оплаква Асоциацията на европейските потребители, продължава процесът на съкращения на персонал и затварянето на заводи.

Автомобилостроителите се нуждаят от някакъв обрат: сливането "Стелантис – Рено" и по-голямо сътрудничество с Бе Ем Ве биха били стъпка към подобна промяна.

Източник: БТА

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.