Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. България се позиционира като целогодишна дестинация на WTM Лондон 2025

Мрежата

България се позиционира като целогодишна дестинация на WTM Лондон 2025

България се позиционира като целогодишна дестинация на WTM Лондон 2025 - Tribune.bg
Снимка:
© МТ

България даде силен старт на участието си в най-влиятелното световно събитие за пътувания и туризъм WTM Лондон 2025, като представи най-големия досега национален щанд по време на изложението.

С впечатляваща експозиция, интерактивни технологии и наситена бизнес програма, страната ни демонстрира потенциала си да се утвърди като предпочитана целогодишна туристическа дестинация. Със своите 81 кв. м с LED екрани и още 30 индивидуални дисплея, иновативни VR решения, винени дегустации и модерни фотозони, българският щанд представя разнообразния туристически продукт на страната. Рекордната му площ от 399 кв. м, модерните дигитални решения и силното корпоративно и институционално присъствие привлякоха вниманието на международните гости още в първите часове на форума.

Министърът на туризма Мирослав Боршош, който води българската делегация в Лондон по повод на това знаково световно събитие, коментира: “Туризмът е особен вид икономика, която освен да носи приходи на държавата и да бъде развивана, е и секторът, който представя страната ни пред света, оформя възгледите за нея, създава усещането за България”.  С тези думи той подчертa, че участието на България на WTM Лондон 2025 е не просто реклама, а дългосрочна инвестиция в международния имидж и конкурентоспособността на страната.

В първия ден на изложението общо 30 български туристически фирми, сдружения и общини стартираха срещи с чуждестранни туроператори и инвеститори. През следващите дни програмата включва още редица B2B сесии, презентации и тематични събития, с цел да се утвърди мястото на България като сигурна и предпочитана дестинация за международни туристи през цялата година.

На специално събитие “Exploring Culture, History and Heritage in Travel: Bettany Hughes in conversation with Wanderlust” по време на WTM на 05 ноември 2025 г. проф. Бетани Хюс ще говори за България и ще представи части от епизоди на предаването й, заснети в страната.

В рамките на изложението Мирослав Боршош участва в среща на министрите организирана от Световния съвет за пътувания и туризъм, WTTC и UN Tourism, на която фокусът беше поставен върху развитието на новите технологии, сигурността на дестинациите и възможностите за устойчиви инвестиции. Събитието беше модерирано от Кристиян Фрейзър, водещ на BBC и в него взеха участие министърът на спорта, туризма, гражданското общество и младежта на Обединеното кралство Стефани Пийкок, министри от Европа, Азия и Африка. Участието на България в този формат подчертава стремежа на страната ни да бъде активна част от определянето на стратегическата посока на световния туристически сектор. По-късно министър Боршош проведе срещи с ръководството на едни от най-големите туроператори във Великобритания TUI Group и Jet2holidays, както и технологичната компания  Amadeus, която предоставя решения за резервации и управление както на фирми, така и на други лица в туристическата индустрия. Amadeus е ключов технологичен партньор на TUI.

„България влиза в светлината на прожекторите със силата на своето културно наследство и природно разнообразие. Но това, което истински ни отличава, е нашият потенциал – да създаваме преживявания, да отваряме нови хоризонти и да посрещаме света със сърце. Днес не просто представяме страната си - ние надграждаме нейната  роля в световния туризъм“, подчерта министър Мирослав Боршош.

Анкети